Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 3682 ggr
Stephanie
4/3/13, 4:58 PM

Priser på te - vad tycker du är dyrt?

Jag blev lite nyfiken nu, efter att ha läst lite kommentarer om Te och huruvida det är dyrt eller inte. 🙂

Vad tycker ni är ett normalt pris på Te, och vad tycker ni är ett dyrt Te? Berätta då också antal påsar eller vikt på löste. Om ni orkar så får ni gärna räkna ut pris per påse (gram för lösvikt) också!

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Annons:
Pelle Långlös
4/3/13, 5:02 PM
#1

I mina matbutiker kostar påsteer runt 4€ per ask och då är det 20 st i dom. Lösteer i matbutik kostar i regel mera.

Hittade en billig asiatbutik som säljer bla teer. Den jag köpte kostade 2€, men om det var rea det vet jag inte för det var första gången jag gick in i den butiken. Såg att de hade påsteer också och en ask stod den 2,50€ och jag antar att det är 20 st i den med. Kollade inte så noga då jag upptäckte dom just när jag stod och betalade.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

tlover
4/3/13, 5:11 PM
#2

Mitt vardagste kostar 69 kr/70g (= nästan 100 kr/hg)

dyraste teet jag köpt kostade ungefär 300 kr/30g men det var värt det (om än inget jag skulle dricka till vardags)

men då kan man brygga flera omgångar på samma Te + det känns inte rätt att betala 20kr/hg för nått som plockerskorna måste plocka 10 000 blad för

l'm back

LinaLj
4/3/13, 5:54 PM
#3

Jag betalar mellan 30-40 kr/hg för mina roiboos teer. Men När jag sedan köper annat så kan det gå på ett par tior mer. Jag tror jag har en smärtgräns för kanske 100 kr/hg för Te jag använder till vardagen. 

När jag var i england köpte jag någon teblandning för runt 800kr för 1 lb (ca 4hg) men då använde jag det bara vid finbesök.

Pelle Långlös
4/3/13, 5:58 PM
#4

Oj vad svårt det är för mig att se alla priser i kronor. Jag måste verkligen tänka till. 😊

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Stephanie
4/3/13, 6:04 PM
#5

#4 Om jag tänker rätt nu så skulle ditt Te alltså gå på ca 35kr för 20 påsar? Nu vet jag inte vad ni har för märken och så där du bor (var bor du?), men skulle du säga att det är motsvarande vanligt "lipton earl grey"-liknande, eller finare Te än så? 🙂

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

tlover
4/3/13, 6:08 PM
#6

Ett annat bra sätt att jämföra pris på Te är att räkna på dl färdig dryck då vissa teer ska man ta mer Te och andra mindre (en av e-butikerna jag köper Te från har färdigt Te dl pris  som jämförelsepris

räknar man så så kostar ett Te vi dricker till vardags 129 öre/dl (eller vi får extrapris eftersom vi köper storpack), ett annat 46 öre/dl och det billigaste (som visst kostade 49 kr/70g) 20 öre/dl

inte alls dyrt om man jämför med andra drycker (förutom vatten)

l'm back

Annons:
Stephanie
4/3/13, 6:14 PM
#7

#6 Det är smart!

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Pelle Långlös
4/3/13, 6:21 PM
#8

#5 Jag bor på Åland så vi har euro här. Vi har mest Liptons teer earl grey och med smaker, svarta som annan färg men ibland hittar man tex Nordqvist eller forsman tea. Sen våra lågprismärken Pirkka och Euroshopper.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

tlover
4/3/13, 6:24 PM
#9

gick igenom sidan med jämföresepriser, det dyraste teet kostade 164 öre/dl = 16:40 kr/liter som billig sojamjölk alltså (= inte dyrt)

l'm back

Migobus
4/3/13, 11:33 PM
#10

Lösvikt 20kr/hg för diverse olika sorter. Tycker varken att det är billigt eller dyrt.

Upp till toppen
Annons: