Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 655 ggr
tlover
2013-04-08 19:17

Vilket land/region kommer ditt favvote ifrån?

Det är ju stor skillnad på teer från olika länder så därför kan man ju ha ett "favvoland/favvoregion". Man kan ju ha fler favvoteer från samma land också.

Jag tänker att teer som produceras på ett specifikt lands sätt hör till ursprungslandet. Tex så produceras Sencha* på japanskt sätt i Kina men det är ändå ett japanskt Te till stil och smak alltså så räknar jag det till japanskt.

Du får också gärna säga varför. Särskilt om du dricker från nån av dom mer ovanliga regionerna 

*sencha är ett av det mest populära teerna i Japan och odlas vanligtvis i Japan men pga brist på odlingsmark/dyr arbetskraft så odlas det nuförtiden också ibland i Kina.

l'm back

Annons:
tlover
2013-04-08 19:18
#1

Japan är helt klart min favvo dom flesta av mina favoritteet kommer därifrån men även Kina, Taiwan och Korea har goda teer

l'm back

Mimmi
2013-04-08 21:43
#2

Indien röstade jag på! Mina favoritteer har länge kommit därifrån. Har varit fast på både Assam och Nilgiri, men nu är det Darjeeling som gäller!

tlover
2013-04-09 05:57
#3

Darjeeling är gott, det är det enda svarta teet jag tyckt ha varit riktigt gott faktiskt. Eller vissa Kinesiska svarta teer kan räknas som goda.

Jag fattar väl inte riktigt det där med Svart te 🤔

l'm back

karro1999
2013-04-09 15:52
#4

jag vet faktiskt inte

tlover
2013-04-09 16:01
#5

#4 det kan hända att det står på förpackningen eller att man kan fråga i affären annars kan du säga vad den heter så kanske nån annan vet (om du är intresserad av att veta)

l'm back

tlover
2013-04-18 07:52
#6

Ingen som gillar kinesiska teer, och nån som gillar europeiska teer, varifrån då?

l'm back

Annons:
VildaVittra
2013-04-18 10:18
#7

Jag valde europa då jag bara dricker Örtte i princip.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tlover
2013-04-18 10:23
#8

#7 ok trodde du drack portugisiskt eller så då jag syftade på riktigt Te och inte örtteer men det är ju mitt fel att jag inte specifierade det

l'm back

Upp till toppen
Annons: