Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (11) Senaste inläggen

Sajtinfo, önskemål och synpunkter Svart te Grönt te Övriga tesorter Rooibos och honeybush (rött te) Övriga örtteer Övrigt terelaterat Tips och råd Tetillbehör Recensioner och rekommendationer Te och hälsa Historik och traditioner Tenyheter Tävlingar, kluringar och sajtlekar Tilltugg, mat och bak OT - Utanför ämnet Andra iFokus-sajter
Tävlingar, kluringar och sajtlekar

vad är det här kluring

2013-05-11 16:19 #0 av: tlover

Vissa saker kanske man kan komma ihåg namnet på eller hur dom ser ut, men kan ni koppla ihop namn på hur tesaker ser ut?

Anmäl
Fråga 1/5

Vad är detta?

2013-05-11 17:35 #1 av: Zureel

Yay alla rätt

Anmäl
2013-05-11 17:40 #2 av: VildaVittra

4 rätt, känner mig nöjd med det då jag bara kunde den sista frågan. De andra gick jag helt på formspråk och dekor, då jag inte kan något om teattiraljer, men massor om porslin.Lipar

Vad hjälper det mig om jag hatar dig? Det rör dig inte i ryggen – men jag mår dåligt. Så, medvetet eller omedvetet så gör jag inte det.- Hédi Fried, överlevande från Auschwitz

Anmäl
2013-05-11 19:46 #3 av: Tarotstollan

4 rätt, konstigt då jag inte kan något om sakerna som visades utom samovaren.

Anmäl
2013-05-11 22:19 #4 av: tlover

#3 jag har haft majoriteten rätt på kluringar som handlar om kaninraser och kaninutställning, jag gillar kaniner men jag bryr mig inte alls om vilken slags färg en kanin "får" ha så man kan få rätt ände...

eller så har jag en alternativ personlighet som är kaninutställare Funderar

Anmäl
2013-05-12 08:26 #5 av: tlover

#2 fränt att du kan sånt jag försökte få likheter mellan olika saker (det är därför jag mest hade Kina, Japan och Korea relaterade tegrejer) tex tycker jag på ett sätt stilen mellan saken på bild nummer 1 och bild nummer 4 är ganska lik men då kan jag inte porslin på sånt sätt så jag kanske ha fel i att "stilen" är "lik"

Anmäl
2013-05-12 10:10 #6 av: Skogshumblan

4 av 5! Hade fel på keramiktekannan. Körde på magkänsla:)

Den första bilden, helt ljuvlig. Vill ha!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Anmäl
2013-05-12 10:19 #7 av: tlover

#6 köpt på bröllopsresan, och den kom i ett par men jag har inte vågat använda den än Förlägen

den i fråga nr 3 hann jag inte använda innan jag hade sönder den Storgråter

Så nu är den bara en prydnad

Edit kom på att det inte går att kolla bilderna om inte man röstar om det är denna som gick sönder innan jag hann använda den.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.