Annons:
Etiketttetillbehör
Läst 1412 ggr
tlover
2013-05-21 09:24

Ditt dyraste tetillbehör/tegrej?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad är ditt dyraste tetillbehör/tegrej? (gärna bild)

Alltså Tillbehör som tex Tekannor, koppar, silar, samovarer, teskålar, teburkar etc inte mat tex socker, citroner etc.

Jag gillar ju främst kinesiska, japanska och koreanska saker och då kan det ju gå upp lite i pris jämfört med om man köper klassiskt svenska grejer men det finns ju dyra svenska/västerlänska grejer också, man akn tex gilla silvertekannor eller liknande (sån har jag faktiskt aldrig sett. har ni en sån ta gärna kort) eller så kanske man gillar antika grejer (jag gissar att såna saker ligger högst i pris bland västerlänska grejer men jag kan ha fel så jag inte är så kunnig inom det området.

Min dyraste köpte jag inte själv utan fick i födelsedagspresent förra året. det var en Chawan i rakukreamik för 1000 kr (jag vet eftersom jag hade spanat in den i flera år) och jag älskar den ❤️

l'm back

Annons:
emelie92
2013-05-21 19:29
#1

En Tekopp för 99 spänn :p

Zureel
2013-05-21 20:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Mitt dyraste är min gjutjärnskanna med tillhörande värmeskydd gick på 900 bilden ligger i en annan tråd men lägger upp den igen 😃


tlover
2013-05-22 06:24
#3

#1 det är ganska dyrt för en kopp ändå, jag har väl lagt mer på nån kinesisk yixingkopp en eller två gånger men sånt är mer prydnad (tyvärr)

#1 jajustdet det var en sån jag hade sett på ett annat ställe som jag hade funderat över. Jag har ju en gjutjärnstekanna i ungefär den storleken också (har en mindre för ca 500 kr den på den senaste artikelbilden) men den är också en present och den vet jag faktiskt inte vad den kostar.

l'm back

Mickis1994
2013-05-23 09:11
#4

Det får bli Höganäs tekannan som jag och min syster köpte i julklapp till mamma och pappa för 799kr. Kan vara den bästa svenska tekannan jag har använt. Älskar den, den "droppar" inte som många andra Tekannor kan göra. 😃

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

tlover
2013-05-23 09:14
#5

#4 ja Tekannor som droppar är inte kul, ibland kan det vara för att hålet i locket är täppt igen har jag märkt däremot. alla Tekannor har tyvärr inte det där hålet i locket och dom brukar i princip alltid droppa.

l'm back

Upp till toppen
Annons: