Annons:
Etiketttips-råd
Läst 1340 ggr
Pelle Långlös
2013-06-16 18:20

Vad skall jag satsa på?

På måndag får jag lite pengar så jag tänkte köpa mig ett nytt Te i Puneh (asiatbutik) men jag vet inte riktigt vad jag skall köpa. Jag brukar ju köpa vanliga fruktteer i matbutikerna men nu när jag hittat denna butik vill jag köpa något annat men vad? Jag är rädd att testa nytt så jag håller mig till fruktiga teer även från denna butik. Vill vara säker på att jag tycker om det för att inte ha "slängt pengarna i sjön".

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Annons:
Zureel
2013-06-16 18:34
#1

Svårt när man inte vet vilket sortiment de har men kolla om de har någon rolig fruktvariant du inte sett i andra butiker eller om du chansar lite och testar ett blommigt Te istället, jag har ett Grönt te med kaktusblommor och det är supergott. Om de säljer per lösvikt kan man ju dofta sig fram jag har aldrig råkat ut för att ett Te som doftar underbart varit tråkigt eller äckligt visst de lever inte alltid upp till doften men du brukar vara klart godkända.


Pelle Långlös
2013-06-16 18:43
#2

Tror inte de har löste para i färdiga förpackningar. Blommigt skall jag kolla efter.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Tarotstollan
2013-06-16 19:44
#3

Fråga dem, så kanske de kan plocka fram något du i alla fall kan lukta på.
Det har jag gjort när jag varit i Te affärer och tackat nej till många som jag inte gillat lukten på.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

karro1999
2013-06-16 19:46
#4

jag ber alltid att få lukta ,köper bara de teer som luktar gott

Pelle Långlös
2013-06-16 19:51
#5

Skall dom öppna förpackningarna? Då kan dom ju inte sälja dessa om jag inte gillar dom. Det är såna förpackningar med 20 st påsar eller en förpackning med löste.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Tarotstollan
2013-06-16 20:02
#6

Aha, men då skakar du på paketen och känner om det luktar något. Är det plast runt så funkar ju inte det tippset men du får kanske vara modig och köpa ett Te och testa ändå. Läs på förpackningen vad det är för ingredienser.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
karro1999
2013-06-16 20:25
#7

jag trodde du menade löste, ibland känner jag lukten genom  plasten

tlover
2013-06-16 21:32
#8

Särskilt i "skarven" av plasten kan man känna lite hur det luktar

l'm back

Pelle Långlös
2013-06-17 06:35
#9

#7 Skrev ju att de inte hade löste. 😉

Får se vad jag hittar idag. Kanske det blir något gott eller något helt galet men jag får gå på magkänslan.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Tarotstollan
2013-06-17 22:36
#10

Har du hittat något nytt och spännande?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pelle Långlös
2013-06-18 09:38
#11

Fick bråttom till bussen så jag hann inte med den butiken men idag skall jag till stan igen så idag svänger jag in där. 😎

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Upp till toppen
Annons: