Annons:
Etiketttetillbehör
Läst 3541 ggr
Suskiv
6/18/13, 3:47 AM

Ny kanna eller ny tekula?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var ner till Åhlens och köpte en tekula till min kanna och det gick ju inte så bra. 

Så vad gör jag nu. Försöker hitta en mindre (men ändå stor) tesil/kula till min kanna eller köper en kanna med större hål. Jag vill gärna ha möjlighet att ha teet i en sil eftersom kannan ju blir stående ett tag. 

Kanske nån kan tipsa om en bra kanna eller vart jag kan hitta en Tesil som kan tänkas passa min kanna.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Annons:
tlover
6/18/13, 7:13 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Det brukar ju finnas tesilar som man har i Tekannor som är större men passar oftast bättre för Tekannor, själv tycker jag ofta att stora Tekannor är klumpiga och vill ha dom så små som möjligt så jag själv skulle inte byta kannan.

här är mina såna

l'm back

Suskiv
6/18/13, 8:41 AM
#2

Din modell verkar bättre än min kula som ju inte går ner i kannan.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Tedoft
6/18/13, 1:01 PM
#3

Det finns ju tepåsar i tyg, avsedda för kanna. Skulle inte det kunna funka?

http://www.textilpresentia.se/te-i-lsvikt/tesilar-tillbehor

OBS! Detta är reklam, men inte för min egen site 🙂

tlover
6/18/13, 1:51 PM
#4

#3 har du ingen vinning av det är det inte sån reklam som tas bort utan räknas som tips 🙂

l'm back

Tedoft
6/18/13, 1:54 PM
#5

#4
Hehe…ok.

Zureel
6/20/13, 7:35 PM
#6

Inte alla Tekannor behöver sil har du kollat om det finns inbyggd "sil" vid pipen på insidan.


Annons:
tlover
6/20/13, 8:26 PM
#7

#6 hade själv tänkt föreslå en sil man stoppar in i pipen på tekannan (den passar de flesta storlekar på kanna nämligen) men TS Skrev i #0 att hon inte ville ha teet direkt i kannan eftersom kannan kunde stå ett tag.

Väldigt förståerligt det händer här hemma med ibland

l'm back

Zureel
6/20/13, 8:37 PM
#8

#7 Jag läste det men det försvann ur mitt huvud när jag skulle skriva mitt inlägg😊 ut av de tidigare föreslagen tycker jag de öppna tesilarna i metall är mest praktiska tyg tesilarna kan vara lite bassliga att tömma.


tlover
6/20/13, 8:39 PM
#9

kom på det finns ju påfyllningsbara tepåsar i "tekannestorlek" också

Jag har inte testat den storleken däremot (och har inte sett det i en butik bara hos grossist)

l'm back

Suskiv
6/20/13, 10:25 PM
#10

Ingen sil i pipen. Och som sagt jag vill kunna ta ut tesilen efter ett tag. Annars hade jag ju bara haft teet löst och sen hällt det genom lilla silen. 

Påse vill inte ha. tycker de verkar bökiga.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Zureel
6/21/13, 5:55 AM
#11

Om det är svårt att hitta öppna silar för Tekannor där man bor brukar vanliga tesilar på skaft gå ner i de flesta Tekannor då de brukar vara mindre än tesilarna med kedja.


Upp till toppen
Annons: