Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 1367 ggr
Wony
6/27/13, 3:26 PM

Nya teer

Kom hem från jobbet bara för att hitta ett paket med teer i brevlådan. Ett Svart te, med smaken choco-mint, som jag tror kan vara jättegott. Har luktat på det en gång för länge sedan och nu blev det äntligen av att köpa det.

Sedan var det ett Rooibos med smak av vild körsbär. Och så ett Grönt te som ska smaka gräddkola. Jag har med andra ord massor med härliga stunder att se fram emot! 😃

Sedan fick jag ett smakprov på något som heter Jasmine Gold, har ingen aning om vad det kan smaka, men ska bli spännande att testa!

Annons:
Zureel
6/27/13, 4:49 PM
#1

Hoppas de lever upp till dina förväntningar.


Wony
6/27/13, 4:50 PM
#2

Hm, det var visst ett svart, det med gräddkolan. Men det luktar riktigt gott, och jag gillar lite karamellaktiga smaker. Jag ska testa något av dem ikväll, och ta med till jobbet i morgon också. Spännande!

Zureel
6/27/13, 4:51 PM
#3

Utan att prova låter det som gräddkola passar bättre med Svart te än Grönt te.


Tarotstollan
6/27/13, 9:15 PM
#4

Kul med paket som innehåller så trevliga överraskningar!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pelle Långlös
6/30/13, 9:03 PM
#5

Spännande teer du hittat. Dock har jag aldrig förstått mig på chokladte. Antingen dricker man Te, choklad eller något annat. Hehe :-)

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Wony
6/30/13, 9:06 PM
#6

Chokladmint-teet smakade inte så mycket choklad. Mer som… After Eight, typ. Ganska mild chokladsmak tycker jag. :)

Annons:
Pelle Långlös
6/30/13, 11:33 PM
#7

Okej

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Wony
7/1/13, 11:41 AM
#8

Det var riktigt gott i alla fall! Och nu är jag så glad över att ha goda teer på jobbet, istället för tråkiga Yellow Label och sådana. De funkar liksom, men löste är oftast godare.

Zureel
7/10/13, 10:06 AM
#9

Jo löste brukar vara absolut godast men det finns ett tjugotal olika påste att välja mellan på jobbet för mig så det går alltid att hitta nåt bra, men om det inte fanns så mycket att välja på skulle jag också ta med mig löste till jobbet.


Intehärutandär
7/10/13, 12:21 PM
#10

Jag ÄLSKAR körsbärsté, men finner aldrig något. Nu har Lidl en variant, men den är smaklös utan socker - med socker "bryts" körsbärssmaken ut, men på gränsen till för sött istället. 😐

Har köpt på Kaffe Kahls (?) och marknaden i lösvikt, men de smakar bara svart té. 

Det fanns förut ett pås-té på mataffärerna som sålde körsbärsté i mix-kartong. Det var gott!

Appropå choklad, så brukar en kompis från Luleå skicka After Eight-té till mig i lösvikt. Det är så gott. Inte chokladig och inte mint:ig som pepparmynta. Utan mer varm känsla som är gott till hösten.

Zureel
7/10/13, 12:27 PM
#11

#10 Jag fick ett grönt löste med körsbärsmak av en vän och där upplevde jag en tydlig körsbärsmak utan sötning det finns att beställa på nätet om du är intresserad smaklökar fungerar olika så det är inte säkert att du skulle uppleva smaken som jag gör. Den heter japansk körsbär hittat den på minst 3 olika nätbutiker.


Intehärutandär
7/10/13, 2:58 PM
#12

#11 Tack, ska kolla upp det. Var in på en sida som hette Tedax förut, som hade många smaker. Är nog dags för en beställning.

Upp till toppen
Annons: