Tips och råd

Polskt te

2013-08-18 16:04 #0 av: Malyna

Jag är inte alls förtjust i te. Men ska åka ner till Polen nu och tänkte testa deras te. Någon som kan tipsa på vad för polskt te det finns som är gott? Glad

Sajtvärd på Polen

Anmäl
2013-08-18 16:07 #1 av: Pelle Långlös

Fråga runt om vad folk dricker. Eller i butiken kan du fråga vilket te som går åt mest. Så skulle jag göra om jag var helt ny ett land men vill köpa något.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Anmäl
2013-08-18 16:13 #2 av: Malyna

Hur skulle du prata om du inte kan språket? Oberörd

Sajtvärd på Polen

Anmäl
2013-08-18 16:14 #3 av: Pelle Långlös

Engelska. Skämtar

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Anmäl
2013-08-18 16:15 #4 av: Malyna

I Polen pratar dom till 99% endast polska Skämtar

Sajtvärd på Polen

Anmäl
2013-08-18 16:17 #5 av: Malyna

Men jag pratar polska, det är inte det. Bara roligt att veta om ni kunde tipsa mig.. Eftersom jag inte dricker te och när man frågar i Polen brukar man få ganska otrevliga svar varför man frågar när man ändå ska köpa och varför man ska köpa osv Lipar

Sajtvärd på Polen

Anmäl
2013-08-18 16:17 #6 av: Pelle Långlös

Jo men de har väl engelska i skolan och det är bra många som kan engelska nu för tiden. Skämtar Kanske inte de riktigt gamla.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Anmäl
2013-08-19 01:34 #7 av: Ciwifrukt

#6 nepp, i polen och ryssland och de blatiska länderna är det dåligt med engelskan. De har ju inte vardagsengelska på tvn tex och lär sig bara engelska ganska basic och eftersom det används så lite (i och med dubbning på tv tex) så glömmer man ju bort mycket. Ungefär som andra ämnen i skolan, typ matematik. ;P

# jaa du, någon typ av svart te borde det ju vara?

Anmäl
2013-08-19 10:59 #8 av: VildaVittra

Jag gillade nyponteet.

#6 När jag jobbade i Polen träffade jag enbart 2 personer som kunde engelska på hela den tiden, däremot flera stycken som kunde svenska. Funderar

Vad hjälper det mig om jag hatar dig? Det rör dig inte i ryggen – men jag mår dåligt. Så, medvetet eller omedvetet så gör jag inte det.- Hédi Fried, överlevande från Auschwitz

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.