Annons:
Etiketttips-råd
Läst 1483 ggr
Malyna
8/18/13, 4:04 PM

Polskt te

Jag är inte alls förtjust i Te. Men ska åka ner till Polen nu och tänkte testa deras Te. Någon som kan tipsa på vad för polskt Te det finns som är gott? 🙂

Sajtvärd på Polen

Annons:
Pelle Långlös
8/18/13, 4:07 PM
#1

Fråga runt om vad folk dricker. Eller i butiken kan du fråga vilket Te som går åt mest. Så skulle jag göra om jag var helt ny ett land men vill köpa något.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Malyna
8/18/13, 4:13 PM
#2

Hur skulle du prata om du inte kan språket? 😐

Sajtvärd på Polen

Pelle Långlös
8/18/13, 4:14 PM
#3

Engelska. 😉

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Malyna
8/18/13, 4:15 PM
#4

I Polen pratar dom till 99% endast polska 😉

Sajtvärd på Polen

Malyna
8/18/13, 4:17 PM
#5

Men jag pratar polska, det är inte det. Bara roligt att veta om ni kunde tipsa mig.. Eftersom jag inte dricker Te och när man frågar i Polen brukar man få ganska otrevliga svar varför man frågar när man ändå ska köpa och varför man ska köpa osv 😛

Sajtvärd på Polen

Pelle Långlös
8/18/13, 4:17 PM
#6

Jo men de har väl engelska i skolan och det är bra många som kan engelska nu för tiden. 😉 Kanske inte de riktigt gamla.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Annons:
Ciwifrukt
8/19/13, 1:34 AM
#7

#6 nepp, i polen och Ryssland och de blatiska länderna är det dåligt med engelskan. De har ju inte vardagsengelska på tvn tex och lär sig bara engelska ganska basic och eftersom det används så lite (i och med dubbning på tv tex) så glömmer man ju bort mycket. Ungefär som andra ämnen i skolan, typ matematik. ;P

# jaa du, någon typ av Svart te borde det ju vara?

MVH Ciwi

VildaVittra
8/19/13, 10:59 AM
#8

Jag gillade nyponteet.

#6 När jag jobbade i Polen träffade jag enbart 2 personer som kunde engelska på hela den tiden, däremot flera stycken som kunde svenska. 🤔

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Malyna
8/19/13, 11:16 AM
#9

Det var konstigt att dom kunde svenska haha. De polacker jag känner som är här för jobb vill inte lära sig svenska :)

Sajtvärd på Polen

Upp till toppen
Annons: