Annons:
Etikettersajtinfoönskemål-synpunkter
Läst 1289 ggr
tlover
9/1/13, 8:48 PM

Artiklar som ni önskar?

Hej

Jag brukar ofta skriva artiklar om saker jag gillar, men är det några artiklar ni önskar att läsa?

Vissa kanske redan finns och då kan jag kanske lotsa er vidare men vissa ka behöva skrivas.

tävlingar och liknande som ni skulle tycka var kul ka ni ju också alltid tipsa om.

/ Tlover

l'm back

Annons:
JanGBG
9/24/13, 7:13 PM
#1

jag skulle gärna se att någon som kan det här om samovarer och tekniken kring att brygga Te för att använda i samovarer.

tlover
9/24/13, 9:41 PM
#2

😕 vad synd att min farmor inte lever hon var en rysslandnörd utan dess like 🙂

men jag ska efterfråga det bland medarbetarna och i värsta fall får jag plugga på på Ryssland i fokus, jag har ju ändå en Samovar men vet bara ytligt hur den används

l'm back

Stiw42
12/15/13, 6:59 PM
#3

Jag känner en som brukade dem i sin barndom, så jag skulle kunna luska ut om hur de brukades :)

tlover
12/15/13, 7:10 PM
#4

Den har skrivits redan men det blev mer om dess konstruktion och historia så du kan gärna skriva inlägg där mer om hur den brukades praktiskt.

l'm back

tlover
12/21/13, 4:01 PM
#5

#3 tack för infon i Samovar artikeln.

nån som önskar nån mer artikel? jag har för mig att det har önskats Te och mat artiklar så nu har vi en om terökt tofu iallafall🙂

l'm back

carcha01
12/23/13, 9:43 PM
#6

Jag önskar tips på hotell, matställen och fik (i hela Sverige) som serverar gott bryggt Te i kanna i stället för bara tepåsar. 😇

Annons:
tlover
12/23/13, 9:45 PM
#7

#6 jag får fråga mina Medarbetare, jag bor på en sån liten ort att man nästan ska vara glad att ens få te

l'm back

Stiw42
1/11/14, 7:48 PM
#8

Jag skulle gärna vilja ha en artikel om hur en gör hojicha och om det blir bra att även rosta kinesiska teer eller rent av svarta. Sen är jag också nyfiken på vilka olika sorters yerba mate det finns och hur de skiljer sig mellan varandra.

tlover
1/12/14, 8:22 AM
#9

#8 jag ska kolla in på det

l'm back

Stiw42
1/12/14, 4:04 PM
#10

9# Tackar :)

carcha01
1/12/14, 7:34 PM
#11

# 7 Det finns kanske hemsidor eller bloggar med tips på bra teställen? Jag har bara inte hittat dem. 🤔

tlover
1/12/14, 8:21 PM
#12

#11 antagligen men det blir ju svårt att hitta och antagligen ganska dåliga artiklar av det. (dvs göra recentioner av andras upplevelser)

edit: men jag har lagt till det bakom kulisserna i vår artikelideertråd så att man vet om att efterfrågan finns

l'm back

VildaVittra
1/15/14, 12:28 PM
#13

En artikel om hur man odlar Rooibos själv.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Stiw42
2/1/14, 9:16 PM
#14

Jag såg ett blogg inlägg om att publicera interjuver från läsaren och undrar om vi på Te iFokus skulle kunna börja med något liknande? http://tebloggen.blogspot.se/2008/07/ny-blogg-feature-hej-tedrickare.html?m=1

tlover
2/2/14, 9:02 AM
#15

#14 det finns faktiskt (kolla under artiklar och sen intervjuver)

och det var nånting som jag hade tänkt ta upp igen (med lite andra intervjuver tex på oss i styrgruppen, butiker osv)

Men jag hade tänkt skriva om nått annan mellan intervjuverna (nu är ju senaste artikeln en intervjuv av house of tea)

#8 jag har köpt bancha nu så jag faktisk kan testa att göra hojicha innan jag skriver om det.

l'm back

Stiw42
2/2/14, 9:58 AM
#16

15# Det ska bli spännande att få läsa artikeln sen om att göra hojicha 😊

Upp till toppen
Annons: