Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 910 ggr
tlover
9/8/13, 7:43 PM

Följer du anvisningarna?

Hej

Alla teer "ska" ju bryggas på ett speciellt sätt för att smaka bäst, endel som säljer Te skriver ut det eller berättar (på påsen tex eller på hemsidan om det är en e-butik).

Många har däremot missat det men ni som inte har det följer ni anvisningarna?

l'm back

Annons:
tlover
9/8/13, 7:44 PM
#1

jag brukar göra det i början på nya Tesorter men sen kör jag på känsla.

l'm back

Tarotstollan
9/8/13, 10:54 PM
#2

Jag köper ju i stort bara svarta teer så det blir ju en smaksak efter att testat efter första bryggningen!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Zureel
9/9/13, 11:08 AM
#3

Jag kör oftast på känsla och erfarenhet brukar alltid läsa instruktionerna på en ny tesort men brukar långt ifrån alltid använda dem ibland är instruktionerna helt ärligt uppåt väggarna, på förpackningen med kukicha jag köpte rekommenderade de att man skulle tillsätta teet till vattnet koka upp det och sen låta sjuda i 5 minuter och om man gör så försvinner i stort sett allt syre ur vattnet och smaken blir platt.


tlover
9/9/13, 11:24 AM
#4

#3 oj enligt det kukicha jag har var det 80 grader (eller var det 70) och dra i 3 minuter

l'm back

Zureel
9/9/13, 11:34 AM
#5

Jo kan vara bra att läsa instruktionerna ibland står det väldigt matnyttig information men tyvärr är det också bra om man har lite förkunskap så man man kan avgöra om instruktionerna är vettiga eller inte.


Pelle Långlös
9/16/13, 1:05 PM
#6

Nä här följs inga anvisningar. Jag kokar upp vattnet till 100% och sen doppar jag kanske 10 sekunder med tepåsen eller tesilen. Perfekt varje gång. Hehe.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Annons:
karro1999
9/16/13, 9:08 PM
#7

Jag följer aldrig anvisningar, det blir inte gott då, men jag läser dem alltid

Stiw42
12/24/13, 4:34 PM
#8

Själv har jag väldigt svårt när teet blir beskt och uppskattar Te svagt, så jag har alltid mundre Te och lägre Temperatur än vad anvisningen säger.

Wony
1/2/14, 11:57 PM
#9

Jag brukar följa anvisningarna någorlunda i början, men när jag "lärt känna" ett Te så kör jag på känsla.

CelsiusT
1/3/14, 1:36 PM
#10

Jag brukar ofta läsa anvisningarna, försöka följa dom och sen nästa gång glömmer jag bort. Och oftast dricker jag Te borta och då kör folk vattenkokare och häller direkt på. Tycker ofta Te smakar beskt när jag dricker Te borta och alltid! när jag dricker Te ute. Jag väljer ju ofta gröna teer och dom är ju lite känsliga för temperaturen. Dock har jag en kompis som är skitbra på att göra Te. Hon gör alltid i sin vattenkokare och häller rätt över teet, men ändå blir det perfekt varje gång.

Medarbetare på westernridning.ifokus

tlover
1/3/14, 9:44 PM
#11

#10 har hon kanske vattenkokare med temperaturinställning (jag har det)

själv dricker jag oftast Svart te "borta" eftersom jag vet att ingen kan göra det rätt 😇

l'm back

CelsiusT
1/4/14, 5:54 AM
#12

#11 Aha, kan man ha det. Det visste jag inte. Ska kolla det med henne. Men jag ser aldrig att hon ändrar temperaturen efter vad vi tar för Te. Hon kanske bara kör 70 grader (eller nåt sånt) rakt av…

Medarbetare på westernridning.ifokus

Upp till toppen
Annons: