Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 939 ggr
tlover
9/27/13, 9:28 PM

ska föreläsa, igen

Nu är det snart föreläsardags, läraren till hotell och restaurang ringde mig idag ang min "årliga föreläsning" jag har för treorna där om Te.

Nu ska jag bara bestämma vad jag ska ha med mig och vilka teer som ska provsmakas.

Vanligtvis brukar jag ha 5 sorters teer för H&R eleverna

ett blommande, ett vitt (om inte det blommande är ett vitt), ett grönt, ett oolongte, ett svart och/eller smaksatt.

Jag får hoppas det går bra (även om jag föreläst om Te i ca 5 år så blir man fortfarande lite nervis)

l'm back

Annons:
fridelfina
9/28/13, 12:21 AM
#1

Lycka till! Det kommer att gå jättebra!

 
 

tlover
10/14/13, 6:16 AM
#2

Nu är det dags att beställa teer igen

jag tror det blir

Mist green : gott kinesiskt Te som funkar både för nybörjare och "avancerade"

White pony: vitt Te, nybörjarte främst

Snowing osmathus: blommande vitt Te med osmathussmak

Organic oolong: bra nybörjar Oolong, ger en känsla för hur Oolong brukar smaka, ekologiskt och ganska mörkt.

Sen i Ume tänker jag köpa nått rökt Svart te (eller om dom inte har det ett Masala chai)

Förhoppningsvis har jag en bra balans mellan nybörjarteer och några lite mer avancerade (jag blir alltid lika orolig då jag beställer teerna)

l'm back

tlover
10/14/13, 6:26 AM
#3

😭 jag skulle inte kollat in på andra tebutiken nu finns alternativen

Flowering lily: blommande Te med osmathusblommor (ej testat)

Pai mu tan king: Vitt nybörjarte

Bai sha lu: Grönt kinesiskt Te (ej testat men verkar god)

Osmathus oolong: ljus oolong istället för mörk (min favorit är ljus)

nu vart det ju svårt

l'm back

tlover
10/14/13, 7:33 AM
#4

Det blev teet i inlägg #2

l'm back

jossa5
10/14/13, 1:46 PM
#5

Åh, man blir ju lite avis. Vore jätteroligt att gå på en sån föreläsning! Roligt att höra någon prata om Te

Hoppas det går bra! :D

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

tlover
10/15/13, 7:45 AM
#6

#5 det finns säkert föreläsare i din trakt också (det är inte helt ovanligt att tebutiker håller sånt)

annars kan du be nått studieförbund eller nån tebutik att göra en sån föreläsning.

igår hann jag förbi tebutiken då jag var i storstan så det blev exakt som i #2 för dom hade hemma lapang också.

l'm back

Annons:
Lavine
10/18/13, 9:26 PM
#7

Vad kul att du blir anlitad för teföreläsning, det skulle jag också gärna gå på.

tlover
10/21/13, 1:24 PM
#8

Idag är det dags att packa allt, däremot har jag inte pluggat på då jag tror nästan jag skulle kunna göra föreläsningen i sömnen (fast bara för att jag normalt kan det kommer jag väl inte kunna det imorgon)

l'm back

tlover
10/21/13, 10:15 PM
#9

Jag är så smart och sitter uppe och ser "Bones" sent kvällen före föreläsningen 🤪

l'm back

Zureel
10/22/13, 6:19 AM
#10

Det är så typiskt att fastna uppe sent när man har något viktigt nästa dag


tlover
10/22/13, 8:08 AM
#11

och såklart så slår ens IBS till idag av alla dagar

l'm back

tlover
10/22/13, 3:05 PM
#12

Det gick bra (även magen lugnade ner sig förutom att det blev superhungrig sådär sista halvtimmen men jag tror dom hörde mig trots kurrande mage 😉)

och den här gången var första gången helt utan att jag höll i manus (vanligtvis håller jag i manuset för att kunna hålla röd tråd även om jag använder det bara som stödord) Det största problemet är nämligen att jag både ska hålla nå slags röd tråd och att jag inte ska prata på i evigheter, den här gången drog jag bara över ca 25 minuter (men då började det lite sent också då en kom sent)

l'm back

Upp till toppen
Annons: