Te och hälsa

känns konstigt på tänderna med socker i te?

2013-10-07 10:11 #0 av: tlover

Hej

Jag dricker ju i princip aldrig socker i te, det kan hända nån enstaka gång (då jag dricker Masala chai) men nuförtiden tycker jag det känns konstigt på tänderna då jag har socker i te.

Nån som varit med om samma, jag tänker om det är psykologiskt (eftersom jag vet att det är dåligt för tänderna) eller om man faktiskt kan känna sockret på tänderna. Nån som vet?

Anmäl
2013-10-07 11:15 #1 av: Zureel

Nu har jag inte haft socker i te på många år men upplever i allmänhet att jag får någon form av beläggning på tänderna när jag äter/dricker något med socker det går bort när man borstar tänderna utan problem men tänderna känns slätare när man undviker socker.

Anmäl
2013-10-10 17:17 #2 av: TatsuOni

Nu äter/dricker jag inte socker i någon form men när jag tidigare gjorde det så kände jag av dem beläggningar du pratar om. De får man av socker i allmänhet. T ex om man äter godis eller dricker dricka. Anledningen till att du tänker på det nu är att du inte är van att ha den där beläggningen. Folk som förtär socker dagligen är vana vid den konstanta beläggningen och tänker sällan på den.

Precis som #1 säger så kan man borsta bort denGlad Men man förstår varför socker är så dåligt för tänderna när det sitter kvar så längeLipar

Home is where the heart is

Anmäl
2013-11-21 22:32 #3 av: Rasken90

Jag skulle inte vilja ha socker i mitt te längre, hade det förut råsocker.Men märkte på vikten att jag gick upp mer än jag ville.. Så slutade med att använda socker, använder stevia nu istället.

Anmäl
2013-11-29 12:35 #4 av: Geru

#3 Ish. Stevia som är så bittert? Hur funkar det? 

Anmäl
2013-11-29 12:39 #5 av: tlover

#4 är stevia bittert?, jag har ju ioförsig bara smakat färska blad men det var inte alls bittert bara supersött (så inget för mig)

Anmäl
2013-11-29 13:00 #6 av: Geru

#5 Nästan alla produkter jag har smakat som innehållit stevia har varit bittra.

Anmäl
2013-11-29 14:54 #7 av: tlover

#6 ah jag har aldrig testat saker med stevia smaksatt jag har bara testat örten stevia

Anmäl
2013-11-29 15:22 #8 av: Geru

#7 Haha, snacka om olika upplevelser:p

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.