Annons:
Etikettte-och-hälsa
Läst 1270 ggr
tlover
10/7/13, 10:11 AM

känns konstigt på tänderna med socker i te?

Hej

Jag dricker ju i princip aldrig socker i Te, det kan hända nån enstaka gång (då jag dricker Masala chai) men nuförtiden tycker jag det känns konstigt på tänderna då jag har socker i Te.

Nån som varit med om samma, jag tänker om det är psykologiskt (eftersom jag vet att det är dåligt för tänderna) eller om man faktiskt kan känna sockret på tänderna. Nån som vet?

l'm back

Annons:
Zureel
10/7/13, 11:15 AM
#1

Nu har jag inte haft socker i Te på många år men upplever i allmänhet att jag får någon form av beläggning på tänderna när jag äter/dricker något med socker det går bort när man borstar tänderna utan problem men tänderna känns slätare när man undviker socker.


TatsuOni
10/10/13, 5:17 PM
#2

Nu äter/dricker jag inte socker i någon form men när jag tidigare gjorde det så kände jag av dem beläggningar du pratar om. De får man av socker i allmänhet. T ex om man äter godis eller dricker dricka. Anledningen till att du tänker på det nu är att du inte är van att ha den där beläggningen. Folk som förtär socker dagligen är vana vid den konstanta beläggningen och tänker sällan på den.

Precis som #1 säger så kan man borsta bort den🙂 Men man förstår varför socker är så dåligt för tänderna när det sitter kvar så länge😛


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Rasken90
11/21/13, 10:32 PM
#3

Jag skulle inte vilja ha socker i mitt Te längre, hade det förut råsocker.Men märkte på vikten att jag gick upp mer än jag ville.. Så slutade med att använda socker, använder stevia nu istället.

Geru
11/29/13, 12:35 PM
#4

#3 Ish. Stevia som är så bittert? Hur funkar det?

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

tlover
11/29/13, 12:39 PM
#5

#4 är stevia bittert?, jag har ju ioförsig bara smakat färska blad men det var inte alls bittert bara supersött (så inget för mig)

l'm back

Geru
11/29/13, 1:00 PM
#6

#5 Nästan alla produkter jag har smakat som innehållit stevia har varit bittra.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Annons:
tlover
11/29/13, 2:54 PM
#7

#6 ah jag har aldrig testat saker med stevia smaksatt jag har bara testat örten stevia

l'm back

Geru
11/29/13, 3:22 PM
#8

#7 Haha, snacka om olika upplevelser:p

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Rasken90
12/2/13, 9:34 PM
#9

Jag tycker att det är sött och inte bittert över huvudtaget. En anledning till att det kan vara bittert är att du antagligen överdoserat det när du testat det, man ska ju absolut inte ta lika mycket som du brukar göra med socker.

Upp till toppen
Annons: