Annons:
Etikettövriga-örtteer
Läst 1216 ggr
tlover
10/21/13, 11:05 AM

Vad är ditt favorit örtte?

Jag dricker inte bara mycket Te, jag dricker mycket Örtte också, de flesta dricker jag däremot tex för att dom är snäll mot min mage eller liknande, däremot har man ju vissa som man tycker är "bara goda" också.

Min favorit är nog grön rooibus och i brist på det vår hemmaodlade pepparmynta som smakar after eight (och i brist på det anis örtte)

Vilken är er favorit bland örtteerna?

l'm back

Annons:
VildaVittra
10/21/13, 6:44 PM
#1

Jag älskar kamomillte, efter den kommer pepparmynta. Rooibos börjar jag bli ganska så trött på för tillfället, dricker det en hel del då de sålde ut dom till halva priset på affären med världens sämsta örtteutbud.

Rölleka är ganska gott, men en väldigt speciell smak, sen gillar jag ju vårens granskottste, men det är ju en lite mer vedartad ört. 😛

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tlover
10/22/13, 7:10 AM
#2

#1 det är därför jag gillar just grön rooibus, den är så svår att få tag i så man dricker det väldigt sällan

l'm back

Sjöstjärna
10/24/13, 3:52 PM
#3

Grön Rooibos har jag aldrig ens hört talas om, måste jag se om jag kan få tag på. Hur är det framställt?

Mitt favoritörtte är tveklöst Kamomill eftersom det är det enda som biter på min magkatarr. Det inga andra mediciner eller medikamenter råder bot på fixar jag med 4-5 koppar starkt kamomillte per dag. Jag hörde berättas om en läkare (!) som sa att 6-7 koppar kamomillte per dag motsvarar effekten hos Losec. 👍

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

tlover
10/24/13, 3:56 PM
#4

#3 röd rooibus är gjort på liknande sätt som Svart te (oxiderar, hettas upp, torkar) grön rooibus är däremot gjord ungefär som Grönt te (hettas upp, formas, torkar är det för Grönt te, men eftersom grön rooibus torkas i solen i Sydafrika kanske man skippar upphettningen det är jag inte säker på)

Grön rooibus är mer frisk i smaken än röd och mer näringsämnen ska vara kvar också.

Edit: det kan hända att butiksbiträden i tebutiker säger att det inte finns om man frågare efter det, det har hänt mig flera gånger. Men det finns (jag har druckit det flera gånger).

l'm back

Grodan
10/27/13, 1:12 AM
#5

Olika Yogi-teer där kanel, ingefära, lakritsrot mm är viktiga ingredienser (stavning? ett av de få ord jag inte kan stava till).


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

tlover
10/29/13, 1:58 PM
#6

nått som inte var gott, brännnässelpulver tillagat som Matcha.

Jag tyckte det var så likt Matcha till utseendet så jag tänkte teste men det smakade som soppa utan buljong osv 🤪

l'm back

Annons:
Upp till toppen
Annons: