Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (11) Senaste inläggen

Sajtinfo, önskemål och synpunkter Svart te Grönt te Övriga tesorter Rooibos och honeybush (rött te) Övriga örtteer Övrigt terelaterat Tips och råd Tetillbehör Recensioner och rekommendationer Te och hälsa Historik och traditioner Tenyheter Tävlingar, kluringar och sajtlekar Tilltugg, mat och bak OT - Utanför ämnet Andra iFokus-sajter
Övrigt terelaterat

Julteer

2013-11-16 12:44 #0 av: tlover

Nu är det (snart) jul igen

Vad dricker du för julteer? några tips på bra julteer?

Dricker du teer vid jul som kanske inte är ett "julte" men som ändå passar.

Själv är det enda speciella tesorten jag dricker vid jul Masala chai, det är inte ett "julte" i den bemärkelsen som amn tänker när det gäller julteer men den har en julig smak i alla fall.

(ett tips är att skriva ut var man köpt teet då ett "lussete" tex kan säkert ha olika smak beroende på affär/leverantör.)

Anmäl
2013-11-16 15:02 #1 av: Afturelding

Jag dricker också mycket Masala Chai, men även Kahls julte (den röda förpackningen, minns dock inte vad den heter). Det senare dricks inte innan första advent.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Anmäl
2013-11-16 16:42 #2 av: Zureel

Köpte glöggte på Kränku förra året kommer nog att köpa det i år igen, borde gå att hitta den på flera butiker den är inte en av deras egna blandningar.

Anmäl
2013-11-16 23:05 #3 av: fridelfina

Yogi Classic är en julklassiker hos Fridelfina!

Anmäl
2013-11-16 23:21 #4 av: grottLisa

Dricker ett som kallas Julknäck, som är ett rött te, samt ett Lusse te (svart), båda är från T-Boden i Karlskrona :) Sen blir det även Masala Chai, blir en hel del te varje dag nu :)

Anmäl
2013-11-21 22:29 #5 av: Rasken90

Lussete från Tefrossa är väldigt gott :-)

Det är det enda julteet jag provat.

Anmäl
2013-12-03 22:33 #6 av: tove.mcgrath

Jag dricker alltid Twings äpple, kanel och russin te som julte tycker det är så himla gott och passar så här års :)

Anmäl
2013-12-03 23:25 #7 av: Tarotstollan

Hoppas att jag skall hinna köpa lite glöggte och ev. något annat innan jul. Kan ju köpa efter också naturligtvis men det är ju roligare att ha det innan.

Jag har inte sett att Ica har fått in något särskilt julte, inte än i alla fall!

Jag gillar också "Russin, Kanel och Äpple te", helt underbart!
Enda felet är att 20 påsar räcker inte många dagar hos mig, kanske 2-3 dagar bara!

Anmäl
2013-12-04 00:02 #8 av: Rasken90

Fick köpt ett glöggte i lördags :-)
Luktade verkligen glögg och smakade som glögg, förutom den där sötsliskiga smaken.

Anmäl
2013-12-04 08:01 #9 av: tlover

Köpte masala chai igår, mitt tidigare var slut och vanligtvis brukar jag inte bry mig men vid jul vill jag ha det.

Anmäl
2013-12-11 21:10 #10 av: Tarotstollan

Har varit och köpt 2 smaker av julte idag. Det ena är Glöggte och det andra heter Julglädje.

Skall börja med att smaka på Glöggte. Antar att det är det samma som jag köpt förr om året och druckit i sådana mängder att jag förra året inte köpte något!Skämtar

Anmäl
2013-12-14 22:48 #11 av: Stiw42

Vad för teer som skulle passa för ett julbord? Går chai te där eller är den mer för lussekatter och pepparkakor?

Anmäl
2013-12-14 22:57 #12 av: Tarotstollan

Svårt att säga, med alla smaker som är borde väl ett naturligt och ej smaksatt te passa bäst.

Fast det beror ju på vad som serveras, är det till kakor eller mat?

Jag för min del skulle ju aldrig dricka te till maten, däremot till alla kakor! Tyvärr dit jag skall på julafton är det kaffe, julmust eller svagdricka som gäller!
Brukar alltid dricka te när jag kommer hem efteråt!

Anmäl
2013-12-15 08:21 #13 av: tlover

#11 jag serverar i princip alltid Masala chai på julbordet. (man har att välja mellan det, alkoholfri hemmagjord glögg och julmust)

Anmäl
2013-12-15 09:24 #14 av: Stiw42

#12 jag tänkte till maten då te både är nyttigare och billigare än öl och must :)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.