Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 855 ggr
tlover
2/2/14, 10:42 AM

Var köper ni helst te

Var köper ni helst Te och varför?

Köper ni i bara i en slags butik eller testar ni gärna annat?

Så var köper ni? ( var ni köper främst alltså tex köper ni 8 av 10 teer på e-butiker så är e-butiker "rätt svar" men köper ni 3 av 9 på matvarubutiker, 3 av 9 på fysiska tebutiker och 3 av 9 i e-butiker är nog blandat bättre svar)

edit: det försvann ett M i första alternativet, det ska stå "matvarubutik"

l'm back

Annons:
tlover
2/2/14, 10:45 AM
#1

jag köper främst i e-butiker men vanliga tebutiker kan det hända att jag köper Te från också, ibland också i andra slags butiker (tex IM's butik)

örtteer händer det att jag köper i matvarubutiker och jag har aldrig köpt Te på auktion

l'm back

VildaVittra
2/2/14, 10:48 AM
#2

Jag klickade i mataffär, men helst skulle jag väl köpa från en tebutik så man fick gå in och sniffa lite, men det finns ingen sådan här. Fast allra helst plockar jag örtteet själv.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tlover
2/2/14, 10:51 AM
#3

#2 ja ibland önskar man att det skulle finnas luktdator så man kunde lukta på teerna innan man köper dom, men då skickar ju dom flesta smakprover istället så man kan hitta nytt så istället.

edit: wow nån köper på auktion

l'm back

Klebold
2/2/14, 10:51 AM
#4

För det mesta köper jag nog i vanliga matbutiker för att jag personligen tycker att det är mycket lättare och jag är lite lat *hosta*

Med vänliga hälsningar, Joanna - medarbetare på Anhöriga
“The future belongs to those of us still willing to get our hands dirty”

aggeelin
2/2/14, 9:58 PM
#5

Jag har provat olika te-butiker. Har fastnat för en med kunnig personal och färskt Te. Flera tebutiker har personal som inte vet vad de säljer eller med Te som tappat smaken.

Numera är jag mycket nöjd med det Te jag köper.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Tarotstollan
2/4/14, 10:37 PM
#6

Det blir mest i vanliga ica affärer, vi har en här som har många olika lösviktsteer som man får ösa upp själv. Dessutom paket med lösviktste i många olika smaker. Ibland när jag har råd köper jag i en riktig kaffe-och Te affär!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Apootie
2/6/14, 11:03 AM
#7

Jag gillar att köpa på asiatiska matbutiker när jag ändå är där och handlar. Kul att prova nytt där man ibland får gissa lite efter bilderna tycker jag hehe.

Mischa
2/23/14, 10:47 PM
#8

En nyfiken fråga, vad är te-auktion för något jag verkar ha missat?

≧◔◡◔≦

tlover
2/24/14, 7:59 AM
#9

På teauktioner säljs ofta Te till grossister men det finns också teauktioner för vanliga svinrika dödliga, tex Oolong från de tre mest kända teträden i världen (som jag såklart glömt var det är i Kina men men) nått år kostade 10 gram Te därifrån över 100 000:-

Alltså oftast så är det finare teer el större kvantiteter som säljs via auktion men det kan hända att det finns auktioner för en prisklass som är mer för gemene man men jag har inte sett nått.

l'm back

Mischa
2/24/14, 5:28 PM
#10

#9 Oj, det lät lite exklusivt.

≧◔◡◔≦

MrsGoldfire
3/2/14, 10:38 AM
#11

En te-butik är bäst för mig, när jag i lugn och ro kan lukta och läsa på alla burkar. Men en hälsokostaffär är inte dumt heller när man föredrar annat än svart smaksatt Te.

*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn

Upp till toppen
Annons: