Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (11) Senaste inläggen

Sajtinfo, önskemål och synpunkter Svart te Grönt te Övriga tesorter Rooibos och honeybush (rött te) Övriga örtteer Övrigt terelaterat Tips och råd Tetillbehör Recensioner och rekommendationer Te och hälsa Historik och traditioner Tenyheter Tävlingar, kluringar och sajtlekar Tilltugg, mat och bak OT - Utanför ämnet Andra iFokus-sajter
Tetillbehör

Spanar ni på second hand

2014-02-04 15:43 #0 av: tlover

Många av mina tegrejer tex mina vardagsfavoritkoppar är från second hand, brukar ni spana efter tegrejer på second hand eller hittat nått riktigt bra fynd?

Vad är det senaste ni köpte, det senaste jag köpte är en liten kinesisk urna (jag tror dom är gjorde för nått annat än te men den passar till pu-erh) i lördags.

lite av det jag köpte på second hand, inte teet då.

Anmäl
2014-02-04 15:44 #1 av: tlover

Två loppisfynd om jag minns rätt

Anmäl
2014-02-04 17:37 #2 av: Apootie

Inte ens tänkt på att kolla efter tesaker där... Jag vill ju ha lite fina tekannor, ska kika nästa gång. Brukar du hitta på särskilda second hand? Typ myrorna och så..

Anmäl
2014-02-04 18:00 #3 av: tlover

#2 myrorna brukar allmänt ha bra kvalité på grejerna men det gäller ju att ha ögonen öppna för man kan ju hitta fina saker lite varstans.

Anmäl
2014-02-04 22:20 #4 av: Tarotstollan

Det har hänt att jag tittat efter både kannor och annat men har hittills inte sett något jag velat ha. Hittade en fin burk en gång som jag tänkte köpa men när jag öppnade den var den skavd, jätteful och dessutom luktade den konstigt!

Anmäl
2014-02-05 07:36 #5 av: tlover

#4 ja det gäller ju att ha tur också när det gäller second hand, mina saker har jag köpt över en period på nästan 15 år så då "hinner" man ha tur.

Anmäl
2014-02-05 18:32 #6 av: TatsuOni

Jag har köpt en tekanna och en teburk på secondhand än så länge. Spanar alltid efter tesaker och böcker när jag är inne i en sådan affärGlad

Home is where the heart is

Anmäl
2014-02-10 10:31 #7 av: TatsuOni

Så här ser min tekanna ut som jag köpte på myrorna. Det var inte lätt att få rent den men helt klart värt detGlad

Ignorera röran vi har på databordet där jag just nu sitter och dricker teLipar

Home is where the heart is

Anmäl
2014-02-10 15:42 #8 av: tlover

#7 den var fin Glad

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.