Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 627 ggr
tlover
2/11/14, 9:23 PM

Använder ni te till annat?

Använder ni Te till annat än att dricka, kanske huskurer, prydnad eller nått helt annat?

Själv har jag testat Matcha som ögonskugga 😃sen har jag också använt Te i matlagning (uppenbarligen med tanke på artikeln om terökt tofu 😉) men annars är det ganska snålt på den fronten från mig.

Så vad har ni för icke drickar Te tips och vad gör ni?

l'm back

Annons:
Lexiia
2/11/14, 9:26 PM
#1

Jag brukar koka upp väldigt starkt Te som får en mörk ton å färga papper och garn med det.

garn/tyg får en brun/gul ton (håller på med medeltiden) å pappret ser gammalt ut plus det får de där "knagliga" ljudet om man bryter i det.

Sen dricker ja mycket Te, både hemmagjort å köpt i butik


~ Sajtadmin för Furry Paws ~


tlover
2/11/14, 9:33 PM
#2

#1 jag har hört om folk som gör det men jag har aldrig gjort det själv. och nu blev jag övertygad om att en sånhär tråd finns men, det var isåfall ett tag sen (jag sökte först i alla fall)

l'm back

Lexiia
2/12/14, 9:22 AM
#3

I bland om man öppnar upp en gammal tråd kan vissa bli grinig, vet ej varför då man vill att man ska använda sök/fortsätta i gammal tråd.

I bland blir inte garn/tyget så bra å får en blek färgton så det beror mycket på va det är Te man använder.


~ Sajtadmin för Furry Paws ~


tlover
2/12/14, 7:23 PM
#4

Jag ska testa att ha Te i mitt hår också som efterskölj

l'm back

Stiw42
2/16/14, 8:06 AM
#5

Jag har testat att bada i Te. Dock skulle jag vilja varna att det färgar av sig på badkaret ganska bra, och att inte gör som jag att lägga i tebladen i badet, det var häftigt att ha Te dansandes runt en men ytterst besvärligt att få ur dem sen 😝

carcha01
2/23/14, 5:32 PM
#6

När jag hade fött mitt första barn gjorde det väldigt ont i såren. Jag fick då rådet av barnmorskan att brygga Te, låta det svalna till lämplig Temperatur och hälla i en liten balja, som jag sedan skulle sätta mig i. Det skulle ha en lenande och desinficerande verkan. Jag hällde teet i en brun balja, golvet i duschrummet var dessutom mörkt så det syntes inga fula teränder där, och teet lindrade faktiskt rätt bra! :-)

Annons:
tlover
2/23/14, 9:22 PM
#7

Nu har jag testat att använda Te som hårsköljningsmedel, men hur det blir vet jag inte förrens det har torkat

l'm back

Upp till toppen
Annons: