Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 641 ggr
tlover
2014-02-16 11:42

Vad bjuder du på om en "kaffedrickare" hälsar på?

Om en person som vanligtvis bara dricker kaffe kommer och hälsar på bjuder ni på Te då ändå eller?

Vi dricker ju aldrig kaffe, den enda användningen vi har för kaffe är när man gör chokladbollar, men vi har faktiskt alltid hemma kokkaffe utifall att en kaffedrickare kommer på besök. Kommer det folk som kan dricka både kaffe och Te görs vanligtvis Te däremot.

Hur gör ni (och det är ju relevant vad ni vanligtvis dricker, är ni en både kaffe och tedrickare så har ni kanske redan hemma kaffe?)

l'm back

Annons:
VildaVittra
2014-02-16 11:47
#1

Jag brukar säga till i förväg att de ska ta med sig kaffe om de vill ha det. Kaffefilter och hållare finns här dock.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Zabbio
2014-02-16 11:53
#2

Jag är kaffedrickare men erbjuder Te om tedrickare kommer :) Dock har jag inte så mycket Te, mest ört Te och Grönt te. inget "vanligt". Blir jag bortbjuden vill jag helst ha kaffe, men förväntar mig inte att folk ska ha det hemma om de inte själva dricker. Då får det ju bli Te och det är helt ok.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

KickiG
2014-02-20 08:29
#3

De som känner mig vet att det bara finns Te och snabbkaffe hos mig. Inte ens saft har jag att bjuda på om jag inte blir förvarnad och hinner köpa lite.

Kommer det någon som jag inte är bekant med sedan tidigare, så brukar jag förvarna om att jag inte har riktigt kaffe. Kommer det flera kaffedrickare (typ födelsedagskalas) så brukar jag låna en kaffekokare.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Apootie
2014-02-24 17:40
#4

När jag får en egen lägenhet kommer jag försöka skaffa mig en sådan där kapselmaskin. Då kan man ha både roliga teer (latte-teer och sånt) och kaffe till besökare. 🙂

Upp till toppen
Annons: