Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 917 ggr
tlover
2/18/14, 11:23 AM

Hur många olika sorters te har du hemma

Nyfiken i en strut undrar hur många olika slags Tesorter ni har hemma just nu.

Jag tänker då Te som i svart, vitt, grönt, Oolong, gult el Pu-erh (jag får göra en för örtteer också efter den här).

Ni kan ju kommentera om det ovanligt mycket eller ovanligt lite osv

Edit: jag menade på olika sorter/smaker inte om man hade Svart te och Grönt te hemma 😊 men det ska vara av riktiga Tesorter 🤔hmmm hur ska jag förklara.

Tex jag har organic black Pu-erh (1), ett grönt Pu-erh som lagras (2), ett svart Pu-erh som lagras (3), organic Oolong (4), ett Oolong utan namn (5), bancha (6), etc etc

Jag har bara nästan aldrig smaksatta teer hemma så jag tänker dom inte i "smaker"

l'm back

Annons:
tlover
2/18/14, 11:24 AM
#1

Jag har 13 sorter hemma om jag räknade rätt

l'm back

andream
2/18/14, 11:29 AM
#2

1 lipton räcker för mig

KickiG
2/20/14, 8:16 AM
#3

Jag har bara Svart te för tillfället, men har det i olika smaker. Om man räknar per smak av svart så tror jag det är 4 smaker. Vilket är lite för mig :D Brukar även har rött och Grönt te, och de i olika smaker.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Tarotstollan
2/21/14, 4:32 AM
#4

Jag har i stort bara Svart te hemma men det är i många olika smaker, antagligen en bra bit över 21 smaker.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

tlover
2/21/14, 8:41 AM
#5

Ah nu ser jag att jag skrivit så det lätt missförstås 😊

Jag ska försöka fixa det.

l'm back

KickiG
2/21/14, 11:13 AM
#6

#5 Det är säkert det som är skillnaden mellan en te-guru som du och en sådan här inte så jätteinsatt tedrickare som jag. Jag räknar normalt upp vad jag har för Te hemma för mina gäster som "svart Te med jordgubb, svart med rabarber, earl grey, grönt med citrus, rött med vanilj osv. Sedan har jag absolut noll koll på vad det är, förutom att det oftast är något jag får från mataffären, och inte Lipton för de smakar nästan alltid beskt i min mun. 🙂

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Annons:
tlover
2/21/14, 12:53 PM
#7

#6 guru vet jag inte, tenörd är nog ett bättre ord

l'm back

tlover
2/22/14, 10:00 AM
#8

nu är det en mindre sort här hemma

l'm back

Alex
2/22/14, 1:20 PM
#9

Närmare 20, om inte till och med fler… Lite dålig koll. ;) Blandat med både olika svarta, gröna, röda och vita med diverse olika smaksättningar så det finns en del. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

tlover
2/26/14, 9:42 AM
#10

Nu har jag bara 8 stycken kvar 😕och 2 kan jag inte dricka för dom håller på att lagras

l'm back

MrsGoldfire
3/1/14, 10:33 PM
#11

Det tar iallafall aldrig slut i teskåpet, det är sååå lätt att fylla på eftersom det finns så otroligt många varianter. Att sen koka ihop egna med olika örter är minst lika kul!

*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn

AlienInvasion
3/3/14, 11:09 AM
#12

Två - en stor med blandat och några påsar grönt

Upp till toppen
Annons: