Annons:
Etikettot-utanför-ämnet
Läst 972 ggr
tlover
2014-02-28 10:33

Gillar ni andra kulturer/länder?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej

En av anledningarna jag gillar Te är att man kan komma in i andra kulturer på ett sätt och det är då utan att resa (jag reser själv nästan aldrig).

Är det så för ni också, gillar ni andra kulturer/länder? Ni kanske till och med far dit för att uppleva den direkt? eller Bryr nu er inte alls?

(nu kan man ju ha delar av många men nåt stämmer antagligen in mest i alla fall)

Edit: alltså fråga nummer 1 och 2 är att man vill och är positiv till att uppleva andra kulturer, nummer 3 är neutral el negativ och man inte vill det, nummer 4 är för icke tedrickare som kan ha snubblat in hit och nummer 5 är, ja annat.

en bit av Korea och en bit av Indien

l'm back

Annons:
tlover
2014-02-28 10:35
#1

Jag har bara varit utanför Sverige en gång (konferans i Tyskland) men jag älskar att uppleva kulturer (särskilt tekulturer) på hemmaplan.

l'm back

VildaVittra
2014-02-28 14:17
#2

Jag svarade annat, för jag reste väldigt mycket i tjänsten och fick uppleva andra kulturer då.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

AlienInvasion
2014-02-28 19:00
#3

Har svårt att uppleva andra kulturer på "hemmaplan" inte minst eftersom det skylls på invandrare så fort något dåligt sker, men när det gäller Te så är det sånt det gällar. Jag tror jag fått smaka mer på andra länder via Te än t-ex kebab, inet minst eftersom jag är vegetarian.

tlover
2014-02-28 19:10
#4

#3 jag syftade på att folk kanske köper hem Te, tetillbehör el kanske nått orelaterat till Te tex utlänska vänner el inredning för att få känna på andra kulturer. Att man vill det och det är positivt alltså.

l'm back

Calcifer
2014-03-18 19:27
#5

Bor i Japan och älskar att dricka japanskt Te. I mängder.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: