Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (11) Senaste inläggen

Sajtinfo, önskemål och synpunkter Svart te Grönt te Övriga tesorter Rooibos och honeybush (rött te) Övriga örtteer Övrigt terelaterat Tips och råd Tetillbehör Recensioner och rekommendationer Te och hälsa Historik och traditioner Tenyheter Tävlingar, kluringar och sajtlekar Tilltugg, mat och bak OT - Utanför ämnet Andra iFokus-sajter
Tävlingar, kluringar och sajtlekar

Lätt tekluring

2014-03-28 15:49 #0 av: tlover

Här är en, förhoppningsvis lite lättare tekluring.

Endel av mina kluringar är ju inriktade till nått specifikt (cha no yu, Sveriges tehistoria, bilder etc) och då ökar ju svårighetsgraden automatiskt, så här är en lite mer "allmänkunskap om te kluring".

Lycka till

Edit: Jag fick just reda på att det finns en ny tesort som kommit från Kenya så fråga nummer 4 stämmer inte helt men alla tesorter förutom lila te gäller det

Anmäl
Fråga 1/6

För att få kallas te så måste det komma från växten camellia sinesis allt annat är örtte, vilket av följande är ett örtte (dvs kommer inte från camellia sinensis)

2014-03-31 02:33 #1 av: Tarotstollan

Måste vara något fel men jag fick alla rätt!Skämtar

Anmäl
2014-04-05 19:09 #2 av: JanGBG

Håller med #1.

Jag hade "bara" ett fel, brukar aldrig ha så många rätt!!!!!!

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.