Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (11) Senaste inläggen

Sajtinfo, önskemål och synpunkter Svart te Grönt te Övriga tesorter Rooibos och honeybush (rött te) Övriga örtteer Övrigt terelaterat Tips och råd Tetillbehör Recensioner och rekommendationer Te och hälsa Historik och traditioner Tenyheter Tävlingar, kluringar och sajtlekar Tilltugg, mat och bak OT - Utanför ämnet Andra iFokus-sajter
Tips och råd

Nytt te, tips?

2014-04-04 11:58 #0 av: Neooan

Jag är väldigt stressad just nu så jag vet knappt var jag ska ta vägen! Och jag älskar te så därför tänkte jag höra om någon av er vet om det finns någon god och bra tesort som minskar stress, eller liknande? :)

Anmäl
2014-04-04 12:03 #1 av: tlover

Jag har inte mycket tid att skriva men vitt te innehåller Thaenin som är lugnande så det kanske är nått att testa

Anmäl
2014-04-08 18:04 #2 av: Stiw42

Du skulle kunna testa att brygga direkt i mugg/glas/skål, genom att då lägga i en nypa te direkt i muggen och sen drika när bladen har börjat sjunka. Det kanske inte ger ett te som är mer lugnande. Men ett bryggnings sätt som kräver minimal hjärnaktivitet, vilket kanske kan vara lugnande.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.