Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 1762 ggr
[Älskamig]
4/23/14, 9:35 AM

Hur många sorter har du?

Hur många sorters Te har du hemma hos dig? Och vilka? :)

Jag har 2 st. Löfberg's Himlagott och Lipton's Hallonte :)

Annons:
tlover
4/23/14, 9:39 AM
#1

Bara 10 om jag räknat rätt

5 olika slags Pu-erh (varav 4 lagras), 1 bancha, 1 sencha Kyoto, 1 Matcha Midori, 1 provsmakpåse med nått japanskt Te och 1 jasmine White king

l'm back

[novembermoon]
4/23/14, 12:34 PM
#2

Just nu har jag chaite, Örtte, kamomillte och green tea med strawberry cupcake

tlover
4/23/14, 12:58 PM
#3

örtteer har jag inte räknat eftersom vi samlar till medicin och hudvårdsprodukter bland annat sen så kan man ju ha nästan vilken krydda som helst som Örtte.

l'm back

Syntium
4/23/14, 5:05 PM
#4

2 favvisar (Högskolan special och Red & black bliss) men sammanlagt… 4-5 tror jag. Nåt Rooibos, och så fick jag ett Grönt te (som jag inte testat än, bergamott tror jag det var). Chai-te och ett till jag inte minns. Kanske blir 6?


"I'm too old for this shit."


[Ellenme]
4/23/14, 5:43 PM
#5

Oj.. jag har en del, 7-8 kanske? Orkar dessvärre inte rabbla upp alla 😎 Men allt från Earl Grey, English Breakfast, Green Tea från Lipton, fruktte osv osv

[MARWAKE]
4/25/14, 7:16 AM
#6

5 st tror jag, om jag räknade rätt ;) Blueberry Muffin, Forest fruit Tea, Strawberry tea, African Rooibos, Rooibos med kola smak ;)

Annons:
Skogshumblan
5/2/14, 2:59 PM
#7

Jag har 6 teer hemma.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Novelia
5/3/14, 2:23 AM
#8

Jag är inte hemma och kan räkna men över 10 st iallafall.

I have no sympathy for people without empathy

[peter54]
5/6/14, 7:58 PM
#9

Jag har en sort, den som jag tycker är det enda riktiga teet - Twinings Earl Grey. Allt annat smakar bara hö tycker jag.

Läste härförleden att Liptons tepåsar innehåller 30% socker.

tlover
5/6/14, 8:01 PM
#10

#9 kan det andra teet varit förvarat dåligt? gammalt Te smakar lätt hö

l'm back

[peter54]
5/6/14, 8:04 PM
#11

Nej jag tycker allt annat Te smakar hö, särskilt Liptons (sjukhusteet).

Tarotstollan
5/10/14, 12:20 AM
#12

Gjorde en snabbkoll och det verkar vara 33 st. olika smaker, de flesta svarta och inköpta i Te butik eller på Ica.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Perly
5/12/14, 9:39 AM
#13

Endast 12-15st för stunden skulle jag tro, blir nog fler till sommarn om jag hittar egen lägenhet så jag har bättre utrymme att sortera och förvara på. 

Vilka är en bättre fråga… får kolla när jag kommer hem. :)

Alltid Oavsett

Annons:
Gasoline
5/12/14, 6:25 PM
#14

9 stycken olika.

Håller på att lär mig att dricka Te och försöker hitta något som jag tycker är gott.

Perly
5/12/14, 7:20 PM
#15

Gröna teer - Green Mango, Berry Delight, Rabarber Vanilj, Black Tea, Tropisk Frukt

Svarta - Tutt-frutti ("chinate"), Söder Te, Indian Spice, 

Rooibos (ueeeek…) - Rooibos Lava,Rooibos Österlen, African Rooibos, Julknäckt Rooibos

Ört - Kvällsro

Tror att det är allt för stunden, annars är det väl gömt. 😃

Alltid Oavsett

Saffran0Spice
5/12/14, 7:23 PM
#16

Oj, orkar inte skriva alla sorter - runt 20-25 olika just nu
Blandat lös och påse - mest svart och grönt.

ebbamedruby
5/19/14, 5:23 PM
#17

Goji & Havtorn, Äpple & fläderblom & viol, Puss & kram (står ingen smak), Söderdröm (vanilj, apelsin & mango), ett Rött te, kanelte, ros-te, Chai, "tomtefar" (står ingen smak), rimfrost (står ingen smak) och sedan ett par till som jag lagt i burkar och inte vet vad de heter. 

Påsteer: kvällsro (örtte med passionsört, lavendel, citronmeliss och pepparmynta), hallon, vanilj, ett från när prinsen gifte sig i london 2011, blended tea (står ingen smak), green tea & lemon, något arabiskt honungs-te, blåbärsmuffin, jordgubb, Kamomill och slutligen rabarber och grädde :D

Har även citron-iste men det räknas kanske inte.

Upp till toppen
Annons: