Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 898 ggr
tlover
2014-05-06 19:49

Te kan bli dyrare i år pga torka

Den största teregionen i världen har drabbats av större torka än vad det har gjort på flera år. Det är i Assamregionen i Indien som det är värst men resten av Indien är också drabbat tex så fick Darjeeling sitt första regn på två månader förra veckan.

Eftersom assamregionen och hela Indien producerar så stor del av det Te som säljs så kommer det påverka priset men hur mycket vet man inte än.

I Indien produceras med Svart te både finare teer och baser för smaksatta och ctc producerat Te kommer därifrån så det kan påverka många.

l'm back

Annons:
VildaVittra
2014-05-07 23:45
#1

Då kanske det finns en marknad för mjölkörtste igen? 😛

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tlover
2014-05-08 07:38
#2

#1 förhoppningsvis blir det inte så mycket dyrare även om det kommer vara kul att testa det.

l'm back

Tarotstollan
2014-05-10 00:09
#3

Det är så hemskt när något sådant händer, för det är ju alltid de som redan är fattiga som drabbas värst.
I slutändan kanske det blir att de höjer teet 3 kr/hg för oss, det kan vi nog alla leva med, tror jag.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

tlover
2014-05-10 07:26
#4

#3 jo Te skulle få bli mycket dyrare innan jag slutar köpa, större del av priset får gärna gå till plockarna också

l'm back

tlover
2014-05-14 09:37
#5

Nu har det som tur är regnat där, däremot hoppas an (vad jag förstår) på mer.

l'm back

Gasoline
2014-05-19 18:34
#6

Nästan så att man skulle kunna tro att det är en rent aprilskämt, även om det inte alls var särskilt roligt. :-/

Annons:
Upp till toppen
Annons: