Annons:
Etikettövriga-örtteer
Läst 884 ggr
tlover
6/13/14, 9:54 AM

Annorlunda kamomillörtte

Ett teföretag har kommit på ett nytt sätt att marknadsföra sitt Örtte, genom tepåsar som ändrar sig då man brygger det.

l'm back

Annons:
Gronstedt
6/13/14, 9:57 AM
#1

Kommer säkert att sälja jättebra, det är ju så gulligt! FörskräcktArg

Ett så fantastiskt, fasansfullt konstruerat behov för att åstadkomma onödigt resursslöseri.

Magi-cat
6/13/14, 9:59 AM
#2

Det var ju en smart idé. 🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

tlover
6/13/14, 10:08 AM
#3

#1 så stort resursslöseri tror jag inte det är med tanke på att väldigt många (jag vågar nästan säga de flesta) dricker Te ur tepåsar och så mycket mer resurser används nog inte till dom påsarna.

l'm back

Gronstedt
6/13/14, 10:15 AM
#4

#3: Nej, påsarna lär inte spela någon större roll, men det har jag inte påstått heller. Det väsentliga är det lär gå åt en hel del verktyg för att pressa de där mackapärerna - dessa ska konstrueras, tillverkas och bytas i maskinerna. Det kommer att krävas andra maskiner än vanliga tepåsfyllare. Dessutom lär det krävas ganska många fler tillverkningssteg än bara för att hälla lite fnas i en påse. För att inte tala om att det förmodligen krävs tillsatser för att få figurerna att hålla ihop. Och den där sista figuren, vad består den av? Ökar den avfallsmängden?

tlover
6/13/14, 10:21 AM
#5

#4 dom maskinerna är ju redan skapade och kan antagligen användas väldigt länge.

Jag tycker det finns betydligt värre exempel på resursslöseri.

l'm back

Gasoline
6/13/14, 12:38 PM
#6

Tycker att det var en väldigt rolig och påhittig sak :-)

Annons:
Upp till toppen
Annons: