Annons:
Etikettrooibos-och-honeybush-rött-te
Läst 2121 ggr
tlover
6/21/14, 8:53 AM

Tycker ni om/dricker ni rooibos?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tycker ni om/dricker ni Rooibos ("rött te")?

Själv tycker jag det är det bästa substitutet för Te bland örtteer eftersom de flesta örtteer är mer medicinska än vad Rooibos är (rooibos är medicinskt men främst på ett stärkande vis) så det är perfekt på kvällen tycker jag (som inte kan dricka Koffein på kvällen om jag vill sova).

Särskilt grön Rooibos tycker jag om även om jag dricker röd Rooibos också.

Själv tycker jag också att Rooibos är nog sött och gott utan att man behöver smaksätta det på nått sätt vilket man måste med vissa örtteer.

Nå vad tycker ni om Rooibos? dricker ni det ofta?

l'm back

Annons:
Maria
6/21/14, 9:07 AM
#1

Jag dricker alltid röd Rooibos på jobbet och då blir det flera muggar per dag.

Hemma dricker jag annat.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Wony
6/24/14, 11:53 PM
#2

Rooibos är en av mina absoluta favoriter. Gärna smaksatt med karamell, vanilj eller liknande.

VildaVittra
6/25/14, 6:33 PM
#3

Det är tyvärr inte en av mina favoriter.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tlover
6/25/14, 9:41 PM
#4

#3 har du testat grön Rooibos? den är friskare (och godare enligt mig) än röd rooibos

l'm back

VildaVittra
6/26/14, 3:10 AM
#5

#4 Jupps, Rooibos har inte det där djupet jag gillar.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Wony
6/26/14, 11:14 AM
#6

Jag tycker att Rooibos har en kraftigare smak, och det är ju i princip omöjligt att få beskt och bittert.

Annons:
[MARWAKE]
7/1/14, 9:11 AM
#7

Älskar Rooibos speciellt med honung. Brukar jämt dricka Rooibos på kvällen (om det inte är sommar). Men jag har inte testat grön Rooibos men jag ska ta och testa det ;)

Vixxen
7/6/14, 8:36 PM
#8

Gillar inte röd rooibos…

tlover
7/6/14, 8:45 PM
#9

#8 har du testat grön Rooibos? (den är enligt mig mycket godare)

l'm back

Vixxen
7/6/14, 8:56 PM
#10

#9 Ska testa!

Stiw42
7/8/14, 2:48 PM
#11

Dricker Rooibos ibland, men föredrar honey bush före både grön- och rödrooibos.

tindra8899
7/17/14, 9:58 PM
#12

Jag brukar dricka Rooibos, super gott enligt mig😃

HjärtaVila i frid Vanilj & MollyHjärta

grumpy19
7/20/14, 1:52 PM
#13

Jag drack mycket Rooibos när jag var yngre eftersom jag avskydde beska teer, som nästan alla gröna teer blir om det får dra för länge. Men numera dricker jag endast andra örtteer. Älskar Pukkas teer, särskilt Detox och Vanilla Chai. :-)

Medarbetare på vegan ifokus.

Annons:
Perly
8/1/14, 2:04 PM
#14

Klar verkligen inte av Rooibos då jag blir illamående av det och efter att ha testat ett par olika så klarar jag tyvärr inte ens lukten längre, har numera en stor påse med Rooibos teer liggande i en låda…

Alltid Oavsett

sjukkatt
3/17/16, 6:16 AM
#15

Jag tycker om Rooibos, kan dricka det flera gånger om dan!

#14 Sälj dem till mig :-P

Annielle
3/17/16, 10:50 AM
#16

Jag har druckit mycket Rooibos, främst röd tidigare, men insåg att det var anledningen till varför jag gick runt och var illamående😕

Nu dricker jag bara grön Rooibos ibland, gillar det bättre men blir tyvärr lätt illamående av det med.

Kan inte dricka det på kvällen trots att det inte innehåller Koffein, har ändå en lite uppiggande effekt för mig som redan lider av sömnproblem.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Tarotstollan
3/17/16, 9:11 PM
#17

Jag älskar Friggs Blåbärs Rooibos Te. Tyvärr är det ju bara 20 påsar i asken så jag får se upp så jag inte tömmer asken på 2 dagar!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

amandatherese
3/17/16, 10:27 PM
#18

Dricker minst en kopp med röd Rooibos om dagen, tycker det är riktigt gott :)

Sabinan
3/17/16, 11:42 PM
#19

Jag dricker gärna Rooibos om jag blir sugen på Te på kvällen, dricker jag Svart te (som jag annars gör) kan jag inte sova pga koffeinet.

Favoriten är lösteet Rooibos kvitten från Gateau. Men jag ska köpa ett med vaniljsmak, det låter gott och jag har faktiskt aldrig smakat det.
Finns det något bra märke av Rooibos vanilj som ni rekommenderar?

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

tlover
3/18/16, 8:17 AM
#20

#19 Jag gillar den jag säljer, det är därför jag köpt hem den.

jag kan inte komma på nån annan, vanligtvis gillar jag inte vanilj i Te el Rooibos, antagligen för att det sällan är äkta vanilj det handlar om. Jag har ändå testat endel (eftersom jag tycker om doften men glömmer att jag inte tycker om smaken) men den är den enda jag gillat.

l'm back

Annons:
Sabinan
3/18/16, 11:41 AM
#21

Så bra, tack för tipset.
Jag vill gärna ha äkta vanilj i teet om det går , så jag går in och beställer lite 🙂

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Smokvil
7/11/16, 4:01 PM
#22

Jag dricker  rooibos mest i slutet av hösten. Det känns skönt att sitta inomhus och dricka en kopp  röda Rooibos (antingen med kanel eller med fänkål) ger mycket värme och energi till kroppen. 🤪

Gwaihir
7/27/16, 12:52 PM
#23

Nä, jag hade en period när jag drack roiboos på ställen som bara hade tepåsar eftersom jag brukade bli mindre besviken på det än på lågkvalitéte men nu har jag gått över till att helt enkelt dricka kaffe på sådana platser. Har visserligen inte heller prövat grönt roiboos och misstänker att det mesta roibooset jag druckit varit av ganska låg kvalité det också, så jag kan väl inte utesluta att det kan vara gott :)

Upp till toppen
Annons: