Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (11) Senaste inläggen

Sajtinfo, önskemål och synpunkter Svart te Grönt te Övriga tesorter Rooibos och honeybush (rött te) Övriga örtteer Övrigt terelaterat Tips och råd Tetillbehör Recensioner och rekommendationer Te och hälsa Historik och traditioner Tenyheter Tävlingar, kluringar och sajtlekar Tilltugg, mat och bak OT - Utanför ämnet Andra iFokus-sajter
Sajtinfo, önskemål och synpunkter

Månadsens tema Juli/Augusti - Kina

2014-07-02 08:18 #0 av: tlover

Hej

Månadens tema blev Kina, dvs kineiska teer, kinesiska tetillbehör, kineiskta te traditioner etc

Har ni några idéer på vad ni vill läsa som har med Kina och te att göra får gärna skriva.

Anmäl
2014-07-02 11:02 #1 av: VildaVittra

Teplockarnas situation.

Te under kulturrevolutionen

Vad hjälper det mig om jag hatar dig? Det rör dig inte i ryggen – men jag mår dåligt. Så, medvetet eller omedvetet så gör jag inte det.- Hédi Fried, överlevande från Auschwitz

Anmäl
2014-07-08 14:57 #2 av: Stiw42

Gong fu var min första tanke, men vildavittras ideer var riktigt bra som jag också blev nyfiken på :)

Anmäl
2014-07-12 10:40 #3 av: tlover

Eftersom jag inte varit så jätteaktiv värd hittills den här månaden så tänkt jag förlänga det här månadstemat så att det är augustis månadstema också.

Anmäl
2014-07-26 10:01 #4 av: tlover

teplockarnas situation är skriven (även om den kanske inte är så detaljerad som skulle kunna önskas men det är få saker man riktigt vet om hur det är i Kina tyvärr)

Teet under kulturrevolutionen kommer jag inte ens försöka att ge mig in på pga ovanstående anledning tyvärr.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.