Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 836 ggr
VildaVittra
8/6/14, 12:33 PM

Tebeställningen från helvetet?

Det är nog inte meningen att jag ska dricka Te, i alla fall skulle man lätt kunna tolka det som det. Ber om ursäkt för mitt gnällinlägg redan innan jag skriver det.

Jag tål inte Koffein, mitt hjärta rusar då jag har ett signalfel i en jonkanal som förvärras av det  ämnet. Så, snälla Tlover tipsade mig om ett koffeinfritt Te som jag beställde en liten burk av för att testa. Det funkade bra, så för ett par veckor sedan beställde jag en stor burk med sagda Te. Där började problemen komma, min beställning gick igenom flera gånger, så företaget ringde faktiskt upp och frågade om jag verkligen skulle ha alla de där burkarna, vilket jag givetvis inte alls skulle ha.

Så var det bara att vänta på att burken skulle ta sig hit till Uppsala, den låg kvar på posten i Malmö i ett antal dagar trots att det bara skulle ta en dag. Till slut fick jag avin om att den hittat hit. Nu bor jag på landsbygden, så jag beställde lantbrevbäring (vilket innebär att brevbäraren kör ut paketet åt en) och trodde att jag inom någon dag åter skulle få njuta av en kopp Te på kvällen. Tror ni jag fick det? Mitt paket försvann ner i ett bottenlöst hål och hittade inte rätt igen förrän idag då jag själv åkte och hämtade det. Hur posten ställer sig till detta? Jo, det var antingen helt mitt eget fel eller så påstod en att byn jag bor i är en tätort (räknas kossor och hästar som invånare?) och att det inte alls fanns lantbrevbäring här. 

Men i alla fall, glad i hågen kom jag hem och dreglade över att jag äntligen efter flera veckor skulle få njuta av den där koppen Te, öppnar paketet och vad ser jag? Ja, inte var det koffeinfritt Te i alla fall, så nu sitter jag här med teabstinens, ett hjärtfel och min drog som jag inte tål inom räckhåll. Hur lång tid kommer det att ta tror ni innan jag får rätt Te?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
tlover
8/6/14, 9:13 PM
#1

Jag har varit med om liknande, inte när det gäller just Te men annat, tex när vi skulle beställa en förstärkningsantenn till vårt internet så slutade det med att vi hade 3 extra abonnemang, 2 extra modem och till slut en antenn.

Det fixade dom däremot till när vi tillslut fick tag i dom (dom anser ju att man ska mejla för att få tag i dom…. hur nu det ska gå utan internet).

l'm back

Magi-cat
8/7/14, 10:35 AM
#2

Håller tummarna att det löser sig snabbt som bara den! 👍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Perly
8/7/14, 11:16 AM
#3

Tyvärr verkar posten ännu slarvigare under sommaren, har väntat på ett brev ända sen 2 juli då det skickades… lite surt.  Förvisso fick jaf avi för att kunna hämta ett paket i våras hos mitt ombud (knappt en km härifrån) men visade sig att de lämnat av paketet över 10mil härifrån i en annan kommun, varken post eller försäljare verkar ha särskilt stor koll tyvärr, men nu har du ju en julklapp färdig för att kunnas ge bort i år iaf 🤦‍♂️

Alltid Oavsett

tlover
8/7/14, 11:20 AM
#4

Förövrigt så bor vi så vi ska ha lantberevbärare men dom har kört ut 3 gånger sen vi flyttade hit (varav 2 sen jag frågade om just lantbrevbärare för företag)

Dom skriver bara att dom har kollat om vi är hemma och vi inte var det. Det konstiga är att det är i princip alltid nån hemma och vi har koll om det kör bilar förbi och vi skulle inte missa en stor gul postbil och ändå så "missar vi dom" varje gång 🤔

l'm back

Magi-cat
8/7/14, 11:30 AM
#5

Vad tråkigt när det blir så där! För oss fungerar lantbrevbäringen jättebra! De som kör är hur kunniga och tillmötesgående som helst, mycket bättre än på "posten"…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

VildaVittra
8/7/14, 6:50 PM
#6

#3 Alltså, jag fattar inte vad det är som tar så pass lång tid för posten.

För ett gäng månader sedan beställde jag en sak ifrån Turkiet (fanns inte att få tag på närmare) klockan 16.00 på eftermiddagen, klockan 9 följande morgon stod budet utanför min dörr med min försändelse. Hur lång tid skulle detta paket tagit med posten? 7 år?

Teet är så pass dyrt att företaget skickat en retursedel, så ingen julklapp blir det. 

#4 Hehe. För några veckor sedan skulle de komma med ett paket till mig, brevbäraren har jobbat här i 4 år och huset legat på samma plats sedan 1700-talet, ändå var han uppe och snurrade i skogen och skulle missat huset om jag inte gått ut och ställt mig ute vid vägen. 

Vi får se imorgon, har återigen ett paket som ska komma. Låter som jag shoppar massor, men i och med att jag inte orkar åka till storstaden, så måste jag beställa allt som inte finns här ute i vår lilla mataffär.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
tlover
8/8/14, 8:12 AM
#7

#6 Vi beställer också det mesta som inte handlas i matbutik via nätet, för även om det finns tex kläder i stan så finns det väldigt lite och i princip inget ekologiskt.

Faktiskt endel mat beställer vi också från nätet men det är specialveggogrejer vid jul 🙂

l'm back

Upp till toppen
Annons: