2014-08-06 12:33 #0 av: VildaVittra

Det är nog inte meningen att jag ska dricka te, i alla fall skulle man lätt kunna tolka det som det. Ber om ursäkt för mitt gnällinlägg redan innan jag skriver det.

Jag tål inte koffein, mitt hjärta rusar då jag har ett signalfel i en jonkanal som förvärras av det  ämnet. Så, snälla Tlover tipsade mig om ett koffeinfritt te som jag beställde en liten burk av för att testa. Det funkade bra, så för ett par veckor sedan beställde jag en stor burk med sagda te. Där började problemen komma, min beställning gick igenom flera gånger, så företaget ringde faktiskt upp och frågade om jag verkligen skulle ha alla de där burkarna, vilket jag givetvis inte alls skulle ha.

Så var det bara att vänta på att burken skulle ta sig hit till Uppsala, den låg kvar på posten i Malmö i ett antal dagar trots att det bara skulle ta en dag. Till slut fick jag avin om att den hittat hit. Nu bor jag på landsbygden, så jag beställde lantbrevbäring (vilket innebär att brevbäraren kör ut paketet åt en) och trodde att jag inom någon dag åter skulle få njuta av en kopp te på kvällen. Tror ni jag fick det? Mitt paket försvann ner i ett bottenlöst hål och hittade inte rätt igen förrän idag då jag själv åkte och hämtade det. Hur posten ställer sig till detta? Jo, det var antingen helt mitt eget fel eller så påstod en att byn jag bor i är en tätort (räknas kossor och hästar som invånare?) och att det inte alls fanns lantbrevbäring här. 

Men i alla fall, glad i hågen kom jag hem och dreglade över att jag äntligen efter flera veckor skulle få njuta av den där koppen te, öppnar paketet och vad ser jag? Ja, inte var det koffeinfritt te i alla fall, så nu sitter jag här med teabstinens, ett hjärtfel och min drog som jag inte tål inom räckhåll. Hur lång tid kommer det att ta tror ni innan jag får rätt te?