Annons:
Etikettrecensioner-rekommendationer
Läst 3404 ggr
VildaVittra
8/9/14, 11:54 AM

Äcklig tesort?

Har du stött på något Te eller Örtte som inte alls var gott?

Jag köpte för ett tag sedan ett dyrt Örtte från Kusmi som jag tycker är vidrigt, det var för många olika smaker och de krockar med varandra. 
http://www.bluebox.se/Kusmi-Tea-Be-Cool

Vill någon ha resten (har bara tagit en kopp ifrån den minsta storleken på förpackningen) så är det bara att säga till, annars hamnar det i komposten.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
tlover
8/9/14, 12:04 PM
#1

Synd att det var pepparmynta i (man ska inte dricka det då man är gravid vad jag vet i alla fall) annars skulle jag kunnat testa den.

Jag hade ju tänkt testa kusmi och det är ju bra att veta hur dom mindre goda teerna smakar också och inte bara de goda teerna.

Jag brukade råka köpa teer med vanilj förr då jag köpte smaksatta teer då jag älskar doften av vanilj men avskys smaken i Te.

l'm back

VildaVittra
8/9/14, 12:08 PM
#2

Jag har nog aldrig druckit vaniljte faktiskt, möjligen i någon blandning där den drunknat i allt annat.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Tarotstollan
8/9/14, 8:19 PM
#3

Kunde vara kul att testa då jag aldrig druckit "fint" Te innan men det beror på hur mycket du vill ha för det, får inga pengar innan den 19:de.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Saffran0Spice
8/9/14, 10:17 PM
#4

Vanilj Te och choklad Te hör till de vidrigaste jag har smakat - speciellt choklad teet smakade för j*vligt!

VildaVittra
8/9/14, 10:21 PM
#5

#3 Inget alls, flyttar över örtteet till en vanlig påse så går det ner i ett kuvert, så pma din adress.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Tarotstollan
8/9/14, 10:41 PM
#6

Tack! Pm på gång!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
AkaiTsuki
8/16/14, 1:25 AM
#7

Alltså jag avskyr "Blackcurrant" Svart te :/ Doften påminner dessutom om fotsvett tycker jag ^^'

//Joanna

Praefatio
8/16/14, 10:54 AM
#8

Jag köpte ett Te vid namn Miss Saigon för ett tag sedan. Vet inte varför jag köpte det, tyckte ju inte ens att det doftade gott i burken, men försäljaren rekommenderade det. Smakar bara… konstigt. Inte bra. Det är inte så äckligt att jag inte kan dricka det, men jag skulle aldrig "mysa till det med en kopp" om man säger så. Däremot tycker min fästman jättemycket om det så han har snart druckit upp det 🙂

tlover
8/16/14, 11:26 AM
#9

En kul grej med "äckligt te"

När jag först köpte Pu-erh (vilket var ett svart "billigt" pu-erh) så tyckte jag att det smakade förfärligt.

Men eftersom jag inte ville slänga det så drack jag upp det, en kopp varje morgon.

Nu är jag beroende av Pu-erh på morgonen och älskar det 😊

konstigt nästan att nått som man först tycker smakar illa kan efter bara några veckor smaka gott.

l'm back

VildaVittra
8/16/14, 11:41 AM
#10

Dement som jag är så glömde jag givetvis posta kuvertet till Tarotstollan i torsdags, ska se om jag kan få iväg det på typ tisdag eller så.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[TanatosNyx]
8/16/14, 7:00 PM
#11

Ja, jag besökte lokala tehandeln i stan och blev gruvligt besviken. Köpte 4 sorter, alla var så gamla att det bara smakade "hö och damm". Borde ha gått tillbaka och klagat, det doftade inte ens något när man öppnade påsarna.

tlover
8/16/14, 7:52 PM
#12

#11 fy för såna försäljare som säljer gammalt Te 😕

l'm back

Tarotstollan
8/16/14, 8:01 PM
#13

#10. Hade glömt att jag skulle få Te på posten. Du ser, jag är lika glömsk jag!😉😃
Hade jag inte läst i denna posten hade jag kanske kommit på det lagom till jul eller så!🤪

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
VildaVittra
8/19/14, 4:19 PM
#14

Idag kom jag ihåg kuvertet, men först när jag kom hem, så skickade det med diakonen, så nu hänger det på att hon kommer ihåg att lägga det på lådan. 😎

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Tarotstollan
8/21/14, 7:23 PM
#15

#14. Teet kom idag.👍 Tack!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

VildaVittra
8/22/14, 2:41 PM
#16

#15 Så hon var alltså inte fullt lika vimsiga som du och jag. 😎

Berätta gärna vad du tycker om teet sedan.

Sedan var det inget att tacka för, jag gillar inte att slänga sånt andra kan dra nytta av.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[mustang1974]
8/22/14, 2:51 PM
#17

grenn feelds granat äpple

[mustang1974]
8/22/14, 2:52 PM
#18

glögte

Perly
8/23/14, 12:39 PM
#19

Har själv jättesvårt både för smaken och lukten på Rooibos, har ett antal påsar liggande i en låda där de övriga kryddorna "lurat" mig att köpa teet, blir lika besviken varje gång när jag smakar, att man aldrig lär sig 😕

Alltid Oavsett

Endezeichen
9/21/14, 12:14 PM
#20

Köpte ett smaksatt vitt Te (granatäpple tror jag det var) av Lipton en gång. Smakade inte gott, var för surt.

Annons:
Tarotstollan
9/22/14, 3:01 AM
#21

#16. Har nu äntligen smakat på teet och det smakar som en lite svag blandning av lakrits och mint, kanske lite Kamomill också. Inte dumt alls så det kommer nog att ta slut ganska så fort. 👍
Däremot kommer jag inte att köpa det själv någon gång, då jag föredrar svarta uppiggande teer!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

DMK
9/22/14, 1:18 PM
#22

Var i Lubeck för flera år sedan och det är ju marsipan staden ni vet!

Köpte ett marsipan Te ! jag tycker om marsipan , det var gott i början men sen blev det för mycket!!!     Slängde resten efter att det stått i skåpet några år!!!


Ditte

tlover
10/25/14, 2:08 PM
#23

Jag har hittat ett äckligt Te, Garants Masala chai

Jag brukar normalt inte köpa påste (även om jag såklart dricker påste om jag bjuds) men eftersom vi fått slut på både Matcha och Svart te hemma så panikköpte vi påste häromdagen för min man att dricka på förmiddagen (för koffeinet, vanligtvis dricker han Matcha, i nödfall svart te) och jag tänkte att Masala Chai kan dom ju inte få att smaka illa (eftersom kryddorna smakar så mycket). Men oj vad fel jag hade 🤮

l'm back

VildaVittra
10/25/14, 2:10 PM
#24

#23 Det kanske går att röka på det? Kryddorna borde ju ge en smakvariation?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tlover
10/25/14, 2:12 PM
#25

#24 😂

l'm back

[cicoccabim]
10/25/14, 3:39 PM
#26

alla söta teer- "grädd"-varianterna. Och av någon märklig anledning älskar jag kanel (både varmt och kallt)- men avskyr kanel i Te (det riskerar dessutom att vända innan det hunnit ner). Märkligt!

Upp till toppen
Annons: