Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (11) Senaste inläggen

Sajtinfo, önskemål och synpunkter Svart te Grönt te Övriga tesorter Rooibos och honeybush (rött te) Övriga örtteer Övrigt terelaterat Tips och råd Tetillbehör Recensioner och rekommendationer Te och hälsa Historik och traditioner Tenyheter Tävlingar, kluringar och sajtlekar Tilltugg, mat och bak OT - Utanför ämnet Andra iFokus-sajter
Tävlingar, kluringar och sajtlekar

Tekluring med Kinatema

2014-08-11 17:48 #0 av: tlover

Kan du nått om Kinesiskt te?

Nästan alla svar kan man hitta i artiklar här på te i fokus.

Anmäl
Fråga 1/5

Kina har odlat olika slags tesorter i minst 3000 år, vilket av dessa odlas inte i Kina?

2014-08-12 09:19 #1 av: [JeanetteK]

Oj jag gissade på alla och fick bara ett rätt. Gunpowder. Glad

Sajtvärdinna på LantdjurHantverk och Återbruk.. 
Medarbetare på Miljonär
Min blogg om livet på Månskensfarmen.

Anmäl
2014-08-12 22:09 #2 av: VildaVittra

Gunpowder drack jag i Afrika samt jag visste att ett te inte odlas i Kina och vad koppen heter har jag lärt mig här, fick således 3 rätt. 

Vad hjälper det mig om jag hatar dig? Det rör dig inte i ryggen – men jag mår dåligt. Så, medvetet eller omedvetet så gör jag inte det.- Hédi Fried, överlevande från Auschwitz

Anmäl
2014-08-12 22:53 #3 av: Tarotstollan

4 rätt, missade på Gunpowder, det enda Gunpowder te jag druckit såg inte ut på det sättet...

Anmäl
2014-08-13 07:40 #4 av: tlover

#2 Det är vanligt i mellanöstern (och säkert Afrika) eftersom det håller så bra var det i alla fall förr vanligt val för exportörerna

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.