Annons:
Etiketttips-råd
Läst 1668 ggr
[MikaelaR]
8/12/14, 1:49 PM

Använder ni mjölk

Använder ni alltid mjölk i tee? eller socker? honung? :)

Annons:
I want to belive
8/12/14, 1:58 PM
#1

en eller ingen socker bit, mjölk är ett måste för mig xD

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

wingren
8/12/14, 2:02 PM
#2

Mjölk, alltid mjölk (:

tlover
8/12/14, 2:54 PM
#3

Inget av det. Nu tål jag ju inte mjölk men även före jag fick reda på att jag inte tålde mjölk hade vi inte mjölk i Te hemma (däremot socker på den tiden).

Eller nån enstaka gång kan jag göra Masala Chai "på riktigt" fast med sojadryck men det är inte ens en gång/år.

Jag tycker att socker och liknande döljer de finare smakerna i teet och lägger man så mycket pengar som jag gör på Te vill man känna alla smaker.

Mjölk har jag som sagt i princip aldrig haft så jag vet inte riktigt om det döljer smakerna men jag kan gissa det.

l'm back

VildaVittra
8/12/14, 10:10 PM
#4

Jag använder socker och mjölk om jag har det hemma.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Tarotstollan
8/12/14, 10:56 PM
#5

Svart te och en Hermesetas bit. Aldrig mjölk, skulle någon ge mig det hade jag aldrig druckit det, utan bett om Te!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

jossa5
8/14/14, 9:37 AM
#6

Hade mjölk i förut, men slutade med det. Numera är det bara honung (eller socker om inte honung finns).

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Annons:
[MARWAKE]
8/14/14, 10:05 AM
#7

När jag var på skid-semester så drack jag mjölk i teet för att testa typ :P Jag och mamma åktes buss med några andra dit. Och om man inte hade mjölk i teet då var man konstig? För när jag satte mig ner och skulle dricka mitt Te så sa någon: "Har du inte mjölk teet!?" Då sa jag "Nä, jag tycker det inte är gott" då sa hon "Hur? Mjölk är ju ett måste!" Och det var så att ALLA förutom jag hade mjölk i sitt Te. Nä, Jag tycker mjölk döljer teets smak, det förstör liksom :P

Blanksteg
8/14/14, 2:09 PM
#8

Ibland har jag mjölk i. Annars har jag bara två suketter i.

Praefatio
8/16/14, 11:02 AM
#9

Jag har inte mjölk i, däremot lite sötning ibland.

Min fästman bodde i England ett par år och dricker sitt Te med mjölk och socker. Hans engelska kompisar mobbade honom för det och sa att han drack "baby's tea". Enligt dem var det bara småbarn som behövde mjölk och socker i sitt Te, och att dricka det så som vuxen var nästan lite komiskt😃

Ridskummis
8/30/14, 8:24 AM
#10

Jag använder socker och mjölk! :)

[peter54]
8/30/14, 10:20 AM
#11

Alltid mjölk om det finns hemma, men jag kan dricka Te utan mjölk också trots att det inte smakar lika gott. Sötar gör jag bara när jag har ont i halsen, då blir det en matsked honung i teet.

Wony
9/3/14, 11:24 AM
#12

I princip aldrig  socker eller mjölk i Te. Undantaget är när jag är förkyld och blandar en dunderkur med honung och citron och rom i. teet. Men annars dricker jag bara teet som det är.

JustMySelf
10/2/14, 12:34 PM
#13

Alltid mjölk i, honung om jag är förkyld men inte annars.

Annons:
mikkan01
10/4/14, 10:24 AM
#14

Till mynta Te har jag oftast en lite hård honung i. I Svart te nästan alltid sojamjölk, smakar det beskt så kan jag ha socker i men det är väldigt sällan. Oftast blir det utan någonting alls i men det varierar från dag till dag.

~mikkan

Varga
10/10/14, 11:31 AM
#15

För mig beror det lite på - är det ett Te som jag finner gott i sig så dricker jag det gärna som det är. Påsteer vill jag oftast ha mjölk i och vissa örtteer får honung i sig. Om jag inte dricker Chai, för då brukar jag göra det mer eller mindre "på riktigt" ^_^

Upp till toppen
Annons: