Annons:
Etiketttetillbehör
Läst 1087 ggr
tlover
8/31/14, 2:14 PM

Klumpeduns tråd

Jag vet inte hur det är med er men jag är en riktig klumpeduns och det är inte alltid så praktiskt då man samlar på tegrejer 🤪

Här kan ni berätta och lägga upp bilder på det senaste i tetillbehörväg (muggar, Tekannor, teglas etc) som ni på ett eller ett annat sätt råkat ha sönder.

Det senaste för mig var idag ca 13:55 då en av mina yxixinggaiwan gick sönder, det var däremot ett nytt sätt för mig då den gick sönder då jag hällde i tevattnet (jag gissar att den hade fått en smäll tidigare som inte hade märkts).

Här är en gammal bild på den Gaiwan som gått sönder eller dess kompis (jag har två likadana så att jag och min man ska kunna dricka tillsammans)

l'm back

Annons:
Tarotstollan
8/31/14, 10:53 PM
#1

Har ingen bild men för något år sedan slog jag sönder en stor tekopp med tillhörande fat. Fatet höll men koppen gick i några bitar, eftersom jag fått setet av mina kompisar blev jag ledsen och ville inte kasta det. Kom på sen att jag kunde plantera en sådan där liten miniblomma i koppen. Det blev jättefint!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Gräshoppa
9/1/14, 5:30 PM
#2

Den var underbar! Och så gick den i golv! Gick i för många bitar för att ens tänka på att laga. Mina favoritmuggar har strikt datorförbud efter den händelsen…

tlover
11/25/14, 5:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Nu har jag gjort det igen, min favorittekanna gick sönder då jag diskade 😕

Det är faktiskt andra av den sorten jag har då jag älskar dom.

l'm back

tlover
11/25/14, 7:26 PM
#4

En till klumeduns idag. En glaskanna som var min favoritkanna att brygga Te i (jag använde den minst en gång/dag) gick sönder i diskmaskinen idag 😕

l'm back

Upp till toppen
Annons: