Annons:
Etiketttetillbehör
Läst 1212 ggr
tlover
2014-08-31 21:50

Hur ska handtaget vara på en tekanna?

Hur tycker du att handtaget ska vara på en Tekanna?

Den till vänxte är en kanna med handtag bakom och den till höger har handtag ovanpå

Ska det vara ovanpå? Bakom? På sidan eller ska den vara helt utan handtag eller kanske nått helt annat (tex dubbla handtag)?

Exempel på en Tekanna med handtag på sidan

l'm back

Annons:
tlover
2014-08-31 21:52
#1

Även om kannor utan handtag el handtag på sidan kan vara charmiga så tycker jag ändå om dom med handtag bakom mest, dom är enklast att hälla ur utan att spilla tycker jag  (handtag ovanpå är svårast tycker jag)

Tvåa är handtag på sidan och trea är utan handtag.

l'm back

Lavine
2014-08-31 21:59
#2

Det bör vara av ett annat material än själva kannan tycker jag, eftersom handtaget lätt blir för varmt att hålla i om det också är av keramik. (Har mest upplevt det med billigare kannor.) Därför vill jag ha handtaget ovanpå eftersom det ökar chansen att det är av annat material. Tror jag, hehe. Det kan också hända att jag utgår från hur mina egna kannor är konstruerade och fungerar… :p Har en hög kanna helt i keramik från Ikea med handtaget bakom som funkar fint, så min teori kanske är fel. ;)

Tarotstollan
2014-08-31 22:10
#3

Jag föredrar om handtaget sitter på sidan, det är lättast att hälla då.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

TatsuOni
2017-01-31 11:54
#4

Jag tycker att handtaget ovanpå är snyggast, men vilket som fungera,r om det är en bra och snygg kanna😛


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

ApanAnn
2017-02-01 17:41
#5

Handtag ovanpå tycker jag fungerar ok på små Tekannor, mellanstora föredrar jag handtaget "bakpå" men börjar det bli större kannor så är det guld med ett extra handtag fram. Jag orkar inte hålla en tung kanna i en hand, så då måste jag annars stödja med en hand under och det kan bli varmt… Extrahandtag: http://img.tradera.net/images/699/240912699_fc5f03b8-a130-4910-8ff6-2ee3e0c470d3.jpg

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

Lisabet
2017-02-03 17:31
#6

Jag tycker det är bäst med stabila handtag som inte går sönder, och har alltid gillat kannor med handtaget bakpå. Men nu har jag skaffat Tekannor av järn, med handtaget upptill, och de är stabila och bra, så för mig är stabliteten viktigast.

Annons:
Upp till toppen
Annons: