Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 389 ggr
tlover
2014-09-09 21:17

Ska föreläsa snart (igen)

Nu på torsdag ska jag fara och föreläsa om Te igen 🙂

Jag är inne på snart 10 år nu tror jag men bara fjärde året för just hotell och restaurangprogrammet på gymnasieskolan i närheten.

Förutom att bara föreläsa så tar jag också med mig 5 teer som dom får provsmaka (Masala Chai, Mao xie, Pai mu tan, Wild flower och Bai sha lu) så att dom får testa olika sorters Te och inte bara ha erfarenhet av liptons gula.

"Tyvärr" är det inte så nervöst längre vilket inte är så jättebra (att vara lite nervös men inte för mycket gör en ju bara mer alert) men jag har väl hållit på för länge.

l'm back

Annons:
VildaVittra
2014-09-09 21:22
#1

Gör något nytt då så du inte känner dig lika säker? Som den afrikanska teceremonin.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tlover
2014-09-09 21:28
#2

#1 Lite nytt blir det varje år (även om jag börjar med teceremonier först då jag är utbildad i ämnet) men det är ändå inte så nervöst, men det kanske kommer lite i alla fall innan dess.

l'm back

tlover
2014-09-10 09:38
#3

☝️ Undra om man ska ta med sig lite torkad frukt, mörk choklad eller liknande som passar till nått av teerna.

Eller kanske lite av vår honung till Masala Chai, dom är intresserad av närodlat där (jag frågade förra året)

l'm back

tlover
2014-09-11 18:01
#4

Nu är det gjort, jag fick dom till och med att köpa lite av karlns honung 😈

l'm back

VildaVittra
2014-09-11 18:07
#5

Ajabaja att lura stackars ovetande tonåringar att konsumera mera. 😃

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tlover
2014-09-11 18:09
#6

#5 Ah det var läraren som köpte det för hela klassen (hur långt nu 80 gram honung räcker för en hel skolklass)

l'm back

Annons:
Upp till toppen
Annons: