Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 926 ggr
tlover
10/7/14, 8:19 PM

Vilket Indiskt te föredrar du?

Nu finns det ju massor av olika Indiska teer men jag tänkte att jag kunde ju ta upp dom vanligaste och sen också skriva "annat", skriv gärna ut vad "annat" är.

Så vilket Indiskt Te föredrar du?

l'm back

Annons:
tlover
10/7/14, 8:20 PM
#1

Darjeeling är godast tror jag men masala Chai är också supergott

annars så har jag inte jättemycket erfarenhet av Indiska teer.

l'm back

VildaVittra
10/8/14, 9:50 AM
#2

Klickade annat då jag bara provat masala Chai, så kan inte säga att jag föredrar den framför andra indiska teer.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Inkanyezi
10/8/14, 10:41 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag dricker oftast ett Svart te från Sri Lanka som heter Kurda och som importeras av Swedish Fine Rice and Food AB. Jag köper det i Skärholmen hos Munirs livs. Det är inte smaksatt, och det är av bästa kvalité. Jag vecklade ut ett par blad på diskbänken, för att ge en uppfattning om hur det ser ut. Det är i stort sett bara stora blad, tre till fem centimeter när man vecklar ut dem.

Inkanyezi
10/24/14, 9:35 PM
#4

Sedan har jag fått veta att kvalitetsklassen är orange pekoe

Det finns högre kvalitetsklasser, exempelvis med hela blad och med hela mindre blad.

Tarotstollan
10/25/14, 9:06 PM
#5

Jag har bara druckit något som kallas för Indiskt Chai, så jag vet inte vilken sort det var.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

tlover
10/25/14, 9:09 PM
#6

#5 Masala Chai borde det ha varit, även om "Indiskt chai" betyder Indiskt Te på svenska (chai är Te på hindi) så brukar många kalla Masala Chai för bara Chai.

l'm back

Annons:
Tarotstollan
10/25/14, 9:13 PM
#7

Kanske det ja, kryddigt var det i alla fall och passar bra nu på hösten och vintern.👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

matteth
10/28/14, 12:04 PM
#8

Jag driver en webbutik (Pekoe ekologiskt te). Själv har jag en svaghet för Darjeeling, och försöker slå på trumman för det – men vi säljer mycket mer Assam. Så det klassiska morgonteet har helt klart sina fans.

Saffran0Spice
10/28/14, 6:11 PM
#9

mmm Masala Chai latte 🤤

Upp till toppen
Annons: