Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 629 ggr
tlover
2014-10-26 21:27

Tycker du om Indiskt te?

Tycker du om Indiskt Te eller är det inte något för dig?

Exempel på Indiska teer är tex Masala Chai (ibland bara kallat chai), Assam, Darjeeling, Nilgiri etc

l'm back

Annons:
tlover
2014-10-26 21:31
#1

Jag tycker själv att även om det finns goda Indiska teer så är det inte favoriterna precis.

l'm back

[MikaelaR]
2014-10-26 21:33
#2

Tyckte inte det fanns ett alternativ som passade helt 100 procent jag gillar iallafall oftast indiskt te

tlover
2014-10-26 21:51
#3

#2 Tyvärr kan man aldrig få alternativ som funkar till alla

l'm back

Tarotstollan
2014-10-28 20:41
#4

Jag valde annat eftersom jag oftast köper löste i Ica affären och det brukar inte  finnas så mycket indiskt löste att köpa just där. Fast det finns ju detta kryddiga Chaiteet och det köper jag, särskilt nu under hösten-vår tiden.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Saffran0Spice
2014-10-29 09:19
#5

Älskar indiska teer!
Kryddiga och smakrika 😍

NiklasTyreso
2014-10-29 12:59
#6

Indiskt Te av bra kvalitet finns inte på alla ställen som säljer Te.

Jämför man Indisk kvalitetste med kvalitets teer från andra ställen i världen, då är de indiska riktigt goda. Det är inte för inte som Darjeeling kallas The champange of teas. Ett kraftigt Assam-te (som inte dragit för länge) med mjölk och lite socker värmer gott en ruggig höstdag.

Jämför man teer av låg kvalitet så spelar det ingen roll om de är från Indien eller andra ställen, de ger sällan några positiva upplevelser.

Annons:
tlover
2014-10-29 13:03
#7

#6 Själv är jag inte det största fanet av Assam teer även om dom är av kvalité men smaken är ju som baken, Jag gillar ju inte svarta teer så mycket och ett assamte är väldigt svart (i brist på bättre förklaring). Jag tror det är därför jag gillar Darjeeling mest av de indiska teerna, det är ju nästan som en hybrid mellan svart och Grönt te men på ett annat sätt än Oolong.

l'm back

Upp till toppen
Annons: