Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 1068 ggr
tlover
2014-10-28 09:51

Halloween te?

Finns det nått Te som skulle kunna vara ett typiskt halloween Te?

Själv så firar jag inte halloween så jag vet inte om man har nån speciell mat (förutom godis) men nått Te kanske man kan klura fram 🤔

Tebutiker brukar ju kunna ha egna blandningar ofta då ett Svart te med sockerbitar som ser ut som pumpor men om man försöker komma på nått Te som finns året om men som skulle kunna vara "halloweenigt" (ungefär som att Masala Chai passar till jul.)

Till alla helgona skulle jag däremot kunna tänka mig att dricka rökt Te om jag hade haft det hemma, det var min pappas favoritte.

Har ni några ideer? Svart kanske skulle passa i alla fall nu när det är höst/vinter (beroende på var man bor i Sverige)

l'm back

Annons:
Saffran0Spice
2014-10-28 09:58
#1

Pumpa är väl det man förknippar mycket med Halloween - kanske Te smaksatt med pumpa vore något?

tlover
2014-10-28 09:59
#2

#1 Jag har aldrig smakat pumpa, skulle det passa i Te?

l'm back

Saffran0Spice
2014-10-28 10:07
#3

#2 Det är nog lite olika beroende på pumpa sorter - men den ''traditionella'' orangea pumpan är riktigt god i mat och bak så kan tänka mig att den passar väldigt bra till Te. Om inte annat kan man dricka starkt Svart te och göra pumpa-kakor ^^

matteth
2014-10-28 12:12
#4

Vi dricker alltid Yunnan på senhösten - mörkt, tobak, aningens rökigt, stall & svamp …

Upp till toppen
Annons: