Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (11) Senaste inläggen

Sajtinfo, önskemål och synpunkter Svart te Grönt te Övriga tesorter Rooibos och honeybush (rött te) Övriga örtteer Övrigt terelaterat Tips och råd Tetillbehör Recensioner och rekommendationer Te och hälsa Historik och traditioner Tenyheter Tävlingar, kluringar och sajtlekar Tilltugg, mat och bak OT - Utanför ämnet Andra iFokus-sajter
OT - Utanför ämnet

Marknadsundersökning te

2014-11-26 16:49 #0 av: BeccaL

Hej! Det är så att vi ska starta ett UF företag i vår klass och vi kommer att sälja te :) Jag har satt ihop en marknadsundersökning och skulle vara jätte tacksam om ni kunde svara på den !

Länken är: https://www.surveymonkey.com/s/B5LJ7NX 

Tack så mycket :) 

Anmäl
2014-11-26 18:13 #1 av: tlover

he he

med frågan om vad man skulle kunna tänka sig att betala för te ligger jag lite över max man kunde svara på. Mina vardagsteer kostar 100:-/hg i vanliga fall men jag har köpt dom som säkert kostat 1000:-/hg och jag skulle nog kunna betala mer för rätt te.

Faktiskt skulle jag ha svårt att köpa te under 40:-/hg då det är så jättemycket arbete bakom te att jag vill att det ska finnas i alla fall en chans att lite mer går åt arbetarna (det tar ca 100 000 teblad att göra ett kilo färdigt te och det tar ca 1 vecka att plocka om jag minns rätt).

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.