Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (11) Senaste inläggen

Sajtinfo, önskemål och synpunkter Svart te Grönt te Övriga tesorter Rooibos och honeybush (rött te) Övriga örtteer Övrigt terelaterat Tips och råd Tetillbehör Recensioner och rekommendationer Te och hälsa Historik och traditioner Tenyheter Tävlingar, kluringar och sajtlekar Tilltugg, mat och bak OT - Utanför ämnet Andra iFokus-sajter
Sajtinfo, önskemål och synpunkter

Vad vill ni läsa om?

2015-01-12 21:19 #0 av: tlover

Är det något speciellt ni vill läsa om i artiklar, trådar, lexikonet eller liknande?

Eller nån speciell kluring el undersökning ni är intresserad av?

Bomba bara på med önskemål, förslag och synpunkter på vad just ni vill läsa om.

Anmäl
2015-01-12 21:33 #1 av: Cireea

Vad har du för artiklar gällande te från Sydkorea? :) 

Sajter: FilmGuldhamster, Datorspel, Minecraft, Twilight & Sydkorea
⎿Uppfödare på Eyos Hamsteruppfödning
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"

Anmäl
2015-01-13 08:53 #2 av: tlover

#1 Inga än men jag har funderat på att skriva en

Anmäl
2015-01-13 13:24 #3 av: Cireea

Det skulle jag gärna vilja se :) 

Sajter: FilmGuldhamster, Datorspel, Minecraft, Twilight & Sydkorea
⎿Uppfödare på Eyos Hamsteruppfödning
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"

Anmäl
2015-09-06 00:59 #4 av: Olav

Jag har genom åren avnjutit matcha när jag kommit åt, hittade i somras en  "Hibachi", koleldad med alla tillbehör, men hur jag än provat att koka vatten,får jag inte till det med kolen.Har provat hela grannskapets kolpåsar. Koka vatten brygga te, dricka te. Hur man hanterar  en Hibachi skulle jag vilja behärska?

Anmäl
2015-09-06 08:22 #5 av: tlover

#4 Jag kan inte det, jag ska kolla min bok om cha no yu men bäst är det nog om du frågar nån på Japanska thesällskapet. Men jag vågar gissa att det är annan slags kol än vanlig grillkol, kolen ska ju skäras smått om jag minns rätt och det är nog svårt med grillkol utan att det smular sig.

När man gör hemmagjord rökelse används ju "vattenpipa kol" kanske det skulle funka?

Anmäl
2015-09-06 15:42 #6 av: tlover

#4 Jag hittar inget i boken tyvärr, där står det mest att man ska ge komplimanger i princip hela tiden och att kolen har olika storlek och form.

Anmäl
2015-09-07 01:58 #7 av: Olav

Jag börjar med en komplimang Tack.Har under många år sugit åt mig så mycket jag kunnat om detta ämne men aldrig sett Mästaren göra sina förberedelser. De moderna kokarna är väl elektriska idag, därför blev jag så glad när jag hittade en koleldad, en dag,vilken vet jag ej kommer lösningen, får koka på spisen så länge. Må ditt dagliga te vara dig till behag :-))

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.