Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (11) Senaste inläggen

Sajtinfo, önskemål och synpunkter Svart te Grönt te Övriga tesorter Rooibos och honeybush (rött te) Övriga örtteer Övrigt terelaterat Tips och råd Tetillbehör Recensioner och rekommendationer Te och hälsa Historik och traditioner Tenyheter Tävlingar, kluringar och sajtlekar Tilltugg, mat och bak OT - Utanför ämnet Andra iFokus-sajter
Tetillbehör

Eran Te-kanna

2015-01-15 12:02 #0 av: Saffran0Spice

Vad använder ni för Te-kanna?
Vilken tycker ni är bästa typen eller vilken föredrar ni? Glad

Anmäl
2015-01-15 12:05 #1 av: Saffran0Spice

Själv har jag en i lergods - lik denna men lite större.
Tycker den är riktigt bra då den håller lagom mycket te och håller även värmen väldigt bra/länge =)

Anmäl
2015-01-15 12:35 #2 av: Garm

Jag har också en lerkanna lik den du länkade och tycker mycket om den. Håller värmen länge, som du säger. Det är nog den enda tekanna jag använt under min karriär som tedrickare. Har haft den väldigt länge och har inga planer på att byta ut den.

Anmäl
2015-01-15 21:53 #3 av: tlover
Lite gammal bild så vissa av tekannorna är sönder nu

Jag har ganska många tekannor, sisådär 15 st.  Från ½ dl till 1 l ligger dom på gissar jag, i olika material (lera, glas, porslin, gjutjärn m.m), från olika länder och olika form.

Jag har ju även några gaiwan vilka man kan kalla ett mellanting mellan en tekanna och en kopp.

Själv föredrar jag "mindre" tekannor (max 4 dl) då jag ofta brygger samma te flera omgångar (så skulle jag ha större tekannor som jag dricker från till vardags så skulle jag dricka litervis och åter litervis med te).

Mina favoriter har länge varit mina glastekannor tyvärr så är min absoluta favorit sönder nu (den låga).

Anmäl
2015-01-15 23:38 #4 av: Lavine

Jag har en lerkanna som i #1. Jättebra, men numera brygger jag bara direkt i koppen. Synd, känner jag nu när jag ser en bild på en. :-)

Anmäl
2015-01-16 11:29 #5 av: Saffran0Spice

#3 Vet hur det känns!
Hade en favorit i glas man kunde koka direkt på spisen - så hade morsan sönder den -.-'

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.