Annons:
Etiketttetillbehör
Läst 1249 ggr
Saffran0Spice
2015-01-15 12:02

Eran Te-kanna

Vad använder ni för Te-kanna?
Vilken tycker ni är bästa typen eller vilken föredrar ni? 🙂

Annons:
Saffran0Spice
2015-01-15 12:05
#1

Själv har jag en i lergods - lik denna men lite större.
Tycker den är riktigt bra då den håller lagom mycket Te och håller även värmen väldigt bra/länge =)

Garm
2015-01-15 12:35
#2

Jag har också en lerkanna lik den du länkade och tycker mycket om den. Håller värmen länge, som du säger. Det är nog den enda Tekanna jag använt under min karriär som tedrickare. Har haft den väldigt länge och har inga planer på att byta ut den.

tlover
2015-01-15 21:53
#3

Lite gammal bild så vissa av tekannorna är sönder nu

Jag har ganska många Tekannor, sisådär 15 st.  Från ½ dl till 1 l ligger dom på gissar jag, i olika material (lera, glas, porslin, gjutjärn m.m), från olika länder och olika form.

Jag har ju även några Gaiwan vilka man kan kalla ett mellanting mellan en Tekanna och en kopp.

Själv föredrar jag "mindre" Tekannor (max 4 dl) då jag ofta brygger samma Te flera omgångar (så skulle jag ha större Tekannor som jag dricker från till vardags så skulle jag dricka litervis och åter litervis med te).

Mina favoriter har länge varit mina glastekannor tyvärr så är min absoluta favorit sönder nu (den låga).

l'm back

Lavine
2015-01-15 23:38
#4

Jag har en lerkanna som i #1. Jättebra, men numera brygger jag bara direkt i koppen. Synd, känner jag nu när jag ser en bild på en. :-)

Saffran0Spice
2015-01-16 11:29
#5

#3 Vet hur det känns!
Hade en favorit i glas man kunde koka direkt på spisen - så hade morsan sönder den -.-'

TatsuOni
2017-01-31 12:11
#6

Jag har än så länge bara tre Tekannor, men vill ha fler. Många flerLipar Jag håller alltid utkik i secondhandbutiker efter snygga och billiga kannor. Det jag främst vill ha i framtiden när jag har pengar är en mindre och en i glas.

Den till vänster fick jag av ett par vänner när jag gick i gymnasiet. 

Den i mitten köpte jag billigt via tradera för ett antal år sedan. Det var en chansning där jag köpte ett helt sett billigt efter att ha sett en suddig bild. Ni ser en del utav det under kannorna.

Den till höger är min favorit, som jag köpte i en secondhandbutik för flera år sedan. Den var rejält skitig och missfärgad inuti, så det krävdes en hel del rengöring. Det är min favoritstil på Tekannor, men jag gillar så mycket mer än bara den stilen😛


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Annons:
Tarotstollan
2017-01-31 21:52
#7

Jag har bara en vanlig och enkel i brunt lergods.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: