Annons:
Etiketttetillbehör
Läst 2376 ggr
tlover
2015-02-10 12:30

Tesil

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tesil är ett verktyg man använder för att brygga bladte/löste utan att behöva få teblad i koppen.

Det finna många olika slags tesilar och de flesta är bra om dom är stora nog, tyvärr finns det en hel del som är mer gjorda för att vara söta vilket ofta gör dom för små för att få ett bra Te på (eller man får ofta ett gott Te men man får inte ut all smak ur bladen så det är väldigt oekonomiskt i längden.)

En vanlig variant är en Teklämma, tyvärr hör den till de som oftast kan vara minst men man kan hittastora varianter som passar till småbladiga teer, tex endel svarta teer.

Det finns också andra tesilar som man har i koppen i olika material tex metall, porslin, bambu el tyg.

Vissa tesilar har man i Tekannor tex finns det varianter där man stoppar in en sil i pipen men det vanligaste är att man stoppar in silen genom locköppningen.

l'm back

Annons:
VildaVittra
2015-02-10 12:38
#1

Min dröm är en antik tesil i silver, som denna: 
http://www.silverperfect.com/Inventory/tea%20items/grmporcteadetail.html

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tlover
2015-02-10 12:42
#2

#1 åh vad fin 😍

Jag tror jag också väntar med att köpa en sån däremot med tanke på priset.

l'm back

VildaVittra
2015-02-10 12:46
#3

#2 Jag kommer först köpa en när jag hittar den på en loppis där de missat vad det är. *ärliga fia*😎

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tlover
2015-02-10 12:51
#4

#3 Du menar som när jag hittade en Kinesisk tebricka på second hand för 5:- fast den antagligen var värd minst 10 ggr mer trots att den inte var komplett 😇

l'm back

VildaVittra
2015-02-10 12:57
#5

#4 Exakt. 😃 Sedan är ju jakten lika kul som att sedan hitta saken.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Upp till toppen
Annons: