Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 800 ggr
tlover
2015-02-18 15:28

När kan man börja dricka te enligt dig?

Te räknas ju inte som en barndryck (även om den räknas mer som en barndryck än kaffe). När tycker du barn kan börja dricka Te?

Gör du skillnad mellan Te som man gjort koffeinfritt och Te som man inte gjort koffeinfritt?

l'm back

Annons:
[rumelle]
2015-02-18 15:36
#1

Jag har druckit Te så länge jag kan minnas, men gissar att jag började någonstans i femårsåldern. Då drack jag väldigt svagt Te med mycket mjölk i och honung eller socker till frukost varje morgon. Favoriten vad vanligt Yellow Label påste, så jag gissar att det var Koffein i. Så vitt jag vet har jag inte tagit skada av det. Och jag kan heller inte påstå att det skulle ha gjort mig koffeinberoende på något sätt. Nu dricker jag Te ett par gånger i veckan bara, i vissa perioder är det mer. Tycker om kaffe men dricker bara någon kopp i månaden. 
Så ja, jag tycker nog att det är ok att börja tidigt om man tycker om Te. Men det är kanske bra att börja med svagt Te, speciellt om det innehåller Koffein.

tlover
2015-02-18 16:29
#2

Jag tror jag började nån gång i låg eller mellanstadiet. Men då har vi aldrig haft mjölk i teet i vår familj.

Jag vet att i Japan dricker små barn främst hojicha, kukicha osv som har mindre Koffein än andra teer. Jag har ju sånt hemma så kanske blir det sånt Ylva (min dotter) kommer dricka först.

Just nu är det bröstmjölk som gäller däremot.

l'm back

[Lillmatten]
2015-02-18 16:54
#3

Jag började också väldigt tidigt men som #1 med mjölk och honung i det  ;) Jag har aldrig sett Te som en vuxendryck faktiskt :)

[Sabina]
2015-02-25 16:52
#4

Min dotter var yngre än 1 år när hon fick mycket svagt Te med mjölk och lite socker. Hon gillar Te ännu idag men dricker numera utan sötning och mjölk

Upp till toppen
Annons: