Annons:
Etiketttips-råd
Läst 835 ggr
tlover
3/30/15, 10:06 AM

Tips på headeridéer om te?

Hej,

Jag har ju en teblogg och jag hade tänkt byta min header till en bättre hader och skulle behöva bolla idéer på vad jag kan fota till min header som visar vad jag bloggar om (te) på ett bra sätt.

Jag har några idéer, kanske för många idéer till och med

  • Massa olika tegrejer "huller om buller" fast snyggt
  • Olika slags pu-erh
  • Bara obryggt löste (närbild)
  • en Tekanna + Tekopp lite som tchings header
  • mitt Gong fu cha set
  • mitt Cha no yu set
  • Te som bryggs (likt min nuvarande header fast bättre bild)
  • Blommande Te som bryggs
  • te som hälls upp

Jag är också öppen för andra idéer men jag kommer inte ha tepåsar på min header.

Jag har en tråd om det här inne på bloggande så har ni svarat där så behöver ni inte svara här (om inte ni vill det såklart).

Här är en länk till min blogg om ni vill se den header jag har nu

l'm back

Annons:
Surpan
3/30/15, 10:12 AM
#1

Av någon anledning så ser jag en massa te-grejer stå framme på en bänk. Bänken är rustik och i trä, och på den står en massa plåtburkar, lite utspillt Te, en liten mjölkkanna, några blommiga koppar. Några snittblommor står i en vas med några kronblad som fallit av ner på bordet. Allting badar i ett litet dis, som om det vore gryning en fuktig sommardag. Väldigt lantligt romantiskt.

/Surpan

Inkanyezi
3/30/15, 10:15 AM
#2

Jag tänker mig något i stil med den här:
http://www.cambridgeincolour.com/forums/thread41932.htm

Om du vill använda Manfreds bild, går det säkert att kontakta honom.

tlover
3/30/15, 10:41 AM
#3

#1 Nu överskattar du min fotografiska förmåga 😉

Att ställa fram det kan jag nog men det där diset är en helt annan femma, men jag fick massa idéer på vad jag kan öva på i sommar (vi har inte så snygga saker inne att jag kan göra nått sånt som det är nu.)

#2 Det är definitivt en idé om jag inte får till nått bra, men först vill jag försöka att få till nått själv 🙂

l'm back

Surpan
3/30/15, 10:47 AM
#4

#3 Haha, jag förstår! Det var mest det jag såg framför mig när jag hörde "teblogg". 🙂 Kul med lite ispiration i alla fall!

Annars tycker jag blommande Te i glaskanna är vansinnigt vackert 😍

/Surpan

Upp till toppen
Annons: