Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 2198 ggr
tlover
4/12/15, 2:07 PM

Vad för te har du alltid hemma?

Vad har ni för Te som du alltid har hemma, eller varierar du hela tiden så att du inte har nån "klassiker" hemma?

l'm back

Annons:
tlover
4/12/15, 2:08 PM
#1

Här hemma har vi alltid Matcha Midori annars brukar vi variera även om vi alltid har Pu-erh och Grönt te hemma men exakt vilken sort brukar variera.

l'm back

[Carpinus]
4/12/15, 2:16 PM
#2

Lapsang souchong.

fsigge
4/12/15, 2:17 PM
#3

Jag ör inte en te-fantast men de téen jag ofta har hemma är karamell och vaniljte, haha :D.

Frida

Anna O.
4/12/15, 2:25 PM
#4

Har alltid hemma vanilj o mango :P

Jazmin1e
4/12/15, 2:34 PM
[Mathildaqdt]
4/12/15, 2:36 PM
Annons:
tlover
4/12/15, 2:37 PM
#7

#5 #6 Nått specifikt Grönt te?

l'm back

Inkanyezi
4/12/15, 2:43 PM
#8

Jag har för egen del storbladigt Ceylon-te, som jag inte har tröttnat på på tio år, och min fru gillar Vernons "misstag", så det finns alltid Söderblandning hemma. Hon har vidgat smaken lite nu till den gröna varianten, så det finns både svart och grön Söderblandning, men jag dricker dem ganska sällan. När det kommer någon på besök kan jag brygga en kanna.

Ett Te som jag gillar är Lapsang, men det är ett bra tag sedan jag hade det hemma.

XmystiqueX
4/17/15, 3:14 PM
#9

Massor av sorter,köper nästan alltid nya förpackningar även fast det inte är slut på Te hemma.

OlgaMaria
4/17/15, 9:15 PM
#10

Kamomill och Friggs kvällsro. Dricker inte av dem så ofta men de har och vill jag alltid ha hemma. Sen något Grönt te plus olika örtteer. Något Svart te att bjuda på men dricker det väldigt sällan själv.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Sabina]
4/18/15, 1:08 AM
#11

Earl Grey finns alltid hemma hos mig

Leritza
4/18/15, 8:34 PM
#12

Rabarber och grädd Te.

[Mathildaqdt]
4/18/15, 10:24 PM
#13

Grönt te med citrus ^^ #7

Annons:
Perly
4/21/15, 8:00 PM
#14

Svart te med varierande indiska kryddblandningar som smaksättning :)

Alltid Oavsett

amandatherese
4/22/15, 9:52 AM
#15

Earl grey är ett måste, startar alltid dagen med de

Fransu
4/25/15, 6:55 PM
#16

Yogi chokladte, Yogi Ginger och Earl Grey har jag alltid hemma. Chokladteet har jag med i termos på jobbet. En kopp Earl Grey måste jag ha i mig varje dag. Samma gäller Ingefärsteet som jag brukar ha som kvällste.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Rita-S
4/30/15, 2:38 PM
#17

Friggs kvällsro av påseteer :D Det, och earl grey i alla dess former (löste, påsete, you name it). Och Chai! helst i löste för att göra Chai latte, men även i kapsyler till min kaffemaskin ;)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Silver83
5/4/15, 8:50 PM
#18

Earl grey finns alltid hemma… Dock dricker jag inte av det, det är mer för andra som kommer och hälsar på som inte vill ha de "konstiga" teerna jag själv dricker 😂

Tarotstollan
5/4/15, 8:58 PM
#19

Något Te som alltid finns hemma är Liptons Yellow Label, även om det går i vågor när jag dricker av det. Har alltid massor av olika svarta teer hemma.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[sanna70]
5/4/15, 9:05 PM
#20

Mynta Te är favoriten så den finns alltid hemma sedan köper jag ofta Immun Te och grönt te

Annons:
tlover
5/5/15, 10:13 AM
#21

#18 Jag har också funderat på att ha nått "bjudte" men det blir aldrig så jag köper det 🤪

Som det är nu bjuder jag på det mest "bjudiga" av de teer jag har.

l'm back

Silver83
5/5/15, 3:09 PM
#22

#21 Jag brukar få Earl grey i present… men dricker väldigt sällan det själv, det är typ i nödfall om det inte finns nåt annat hemma. Och det gör det alltid, så det är sånt där "nöd-te"… Men många i släkten/kompiskretsen dricker bara Earl grey, så det går åt litegrann ändå.

När en påse väl tagit slut, då får man en ny… Trots att folk vet att jag helst dricker annat…

Emmis111
5/5/15, 6:34 PM
#23

Liptons forest fruit finns alltid här hemma konstigt nog då det försvinner snabbare än man får hem det. 😂

Är du intresserad av fröstänger till din gnagare? Snart kan du beställa från min hemsida. ^^ (Länk kommer så fort företaget är registrerat).

Upp till toppen
Annons: