Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 1069 ggr
VildaVittra
2015-04-15 18:41

Te-essenser?

Var kan man köpa te-essenser som bergamotteolja osv? Och vilka essenser ska man ha till olika teer?
Har nu provat att göra earl grey genom att droppa 1-2 droppar bergamotteolja i en kopp med Ceylon med gott resultat och skulle gärna prova flera smaksättningar då utbudet av koffeinfria teer är begränsat.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
VildaVittra
2015-04-18 22:23
#1

Efter en massa letande hittade jag en shop i England som säljer, blir dock dyrt med porto. http://www.uncleroys.co.uk/natural-flavours/page/0/

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tlover
2015-04-19 10:43
#2

Oj, jag som skulle kolla med en av mina grossister men jag glömde helt. Jag ska försöka att knåpa ihop ett mejl idag.

edit: är det nån specifik smak du är ute efter?

l'm back

VildaVittra
2015-04-19 14:18
#3

#2 Jag skulle vilja kunna göra "vanliga" téer, men jag hittar inte ens recept på det, så vet inte vilka smaksättningar man ska ha. Men svartvinbärste gillar jag och då gjort på Svart te och inte på torkade svartvinbärsblad (har provat, det smakar inte som "riktigt") och breakfast hur man nu smaksätter den.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tlover
2015-04-19 21:14
#4

#3 Jag hann inte skriva det idag så det får bli imorgon (fast ingen hinner ju läsa det ikväll heller. Vi va hos svärmor hela dagen).

English breakfast är inte smaksatt utan en blandning mellan olika Indiska teer främst Assam så hittar du nått koffeinfritt Assam kan du ha närmat dig i alla fall.

Men jag ska fråga efter blandannat svart vinbär.

l'm back

tlover
2015-04-23 13:16
#5

Tyvärr hade dom varken essenser eller koffeinfria teer att sälja (dom smaksätter själva så jag tänkte att jag kunde beställa hem ett koffeinfritt smaksatt om dom hade koffeinfria teer).

l'm back

VildaVittra
2015-04-23 15:53
#6

Ahh, tack för hjälpen ändå. 

Finns det någon receptbok eller så med teblandningar egentligen? Det har visats sig jättesvårt att googla fram.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
tlover
2015-04-23 16:07
#7

#6 Inte vad jag sett och de kurser jag sett i ämnet (en kurs) kräver att man redan gått några kurser. Det är väl en "yrkeshemlighet".

En Masala Chai borde däremot vara relativt enkelt att göra/hitta recept på

l'm back

Upp till toppen
Annons: