Övrigt terelaterat

Sötar ni ert te?

2015-05-01 15:52 #0 av: Fransu

Undrar om ni har någon typ av sötning i teet? Använder ni mjölk? Jag brukar ha en sockerbit i svart te och en klick honung i örtteer. Ibland kör jag helt naturellt. Har aldrig mjölk i.

Anmäl
2015-05-01 16:05 #1 av: Garm

Jag sötar mitt te/örtte med antingen lite honung eller en rörsockerbit. Har nyligen slutat ta mjölk i.

Anmäl
2015-05-01 19:40 #2 av: Perly

Brukade vilja söta tét när jag var yngre och tyckte att det var superlyx de helger jag var hemma hos min pappa och fick ha mjölk och socker i tét. Skrattar Nu för tiden brukar jag oftast köra naturellt förutom om jag blandar eget örtte vid sjukdom, då brukar jag ha i en tesked honung när det svalnat lite (värme dödar de bra ämnena i honung om jag inte minns fel?). Glad

Alltid Oavsett

Anmäl
2015-05-01 20:48 #3 av: tlover

Nej jag sötar inte te (eller det händer väl nån gång/år). Men örtte sötar jag väl 1 gång av 3. Då med honung.

Jag har inte mjölk i teet (tål det inte och vill inte ha det heller) inte heller nån växtmjölk.

Vad vill du ha för månadstema? te ifokus, min blogg eller min tebutik
Glöm inte att följa mig på facebook och instagram!
Hur är du som tedrickare? delta i undersökningen

Anmäl
2015-05-01 22:06 #4 av: Rita-S

beror på teet :) Det vi kallar svart te här i norden brukar jag kanske ha nån sockerbit eller lite honung i, men örtteer och sådan tycker jag inte behövs sötning .)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Anmäl
2015-05-05 15:14 #5 av: Silver83

Sötade alltid förr, numera kör jag alltid naturellt.

Kan visserligen söta nån gång, när jag har ont i halsen, då blir det en liten klick honung i.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.