Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 1128 ggr
Fransu
5/1/15, 3:52 PM

Sötar ni ert te?

Undrar om ni har någon typ av sötning i teet? Använder ni mjölk? Jag brukar ha en sockerbit i Svart te och en klick honung i örtteer. Ibland kör jag helt naturellt. Har aldrig mjölk i.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
Garm
5/1/15, 4:05 PM
#1

Jag sötar mitt te/örtte med antingen lite honung eller en rörsockerbit. Har nyligen slutat ta mjölk i.

Perly
5/1/15, 7:40 PM
#2

Brukade vilja söta tét när jag var yngre och tyckte att det var superlyx de helger jag var hemma hos min pappa och fick ha mjölk och socker i tét. 😃 Nu för tiden brukar jag oftast köra naturellt förutom om jag blandar eget Örtte vid sjukdom, då brukar jag ha i en tesked honung när det svalnat lite (värme dödar de bra ämnena i honung om jag inte minns fel?). 🙂

Alltid Oavsett

tlover
5/1/15, 8:48 PM
#3

Nej jag sötar inte Te (eller det händer väl nån gång/år). Men Örtte sötar jag väl 1 gång av 3. Då med honung.

Jag har inte mjölk i teet (tål det inte och vill inte ha det heller) inte heller nån växtmjölk.

l'm back

Rita-S
5/1/15, 10:06 PM
#4

beror på teet :) Det vi kallar Svart te här i norden brukar jag kanske ha nån sockerbit eller lite honung i, men örtteer och sådan tycker jag inte behövs sötning .)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Silver83
5/5/15, 3:14 PM
#5

Sötade alltid förr, numera kör jag alltid naturellt.

Kan visserligen söta nån gång, när jag har ont i halsen, då blir det en liten klick honung i.

Upp till toppen
Annons: